Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/22748
Title: Рекламный текст : связь без обязательств?
Authors: Руткевич, С.А.
Keywords: реклама
рекламный текст
Issue Date: 2014
Citation: Руткевич, С.А. Рекламный текст : связь без обязательств? / С.А. Руткевич // Труды БГТУ. Серия : Издательское дело и полиграфия : научный журнал. - 2014. - № 9 (173). - С. 111-117.
Abstract: В статье рассматриваются нарушения этических и языковых норм, которыми изобилует современная русскоязычная реклама. Объясняются причины недостаточности уровня речевой культуры некоторых рекламодателей и изготовителей рекламного продукта. Содержатся рекомендации для исправления ситуации и повышения речевой ответственности авторов и трансляторов рекламных текстов. Работа адресована как специалистам (филологам, психологам, маркетологам), так и широкому кругу читателей, интересующихся данной тематикой.
Description: This article examines violations of ethical and language norms often found in modern russian advertising. The reasons of insufficient level of speech culture between some advertisers and producers of advertisement are discussed. There are recommendations how to correct this situation and to raise speech responsibility of advertising texts authors and translators. This work is addressed as to specialists (philologists, psychologists, marketers), as to common readers interested in this topic.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Reklamnyi_tekst.pdf276.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.