Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/23729
Title: Обучение грамматике русского языка как иностранного в рамках когнитивного подхода: принципы и методы обучения
Other Titles: Teaching grammar of Russian as a foreign language within the framework of a cognitive approach: principles and methods of teaching
Authors: Корженевич, Ю.В.
Korzhenevich, Yu.V.
Keywords: грамматика русского языка как иностранного
когнитивный подход
принцип сознательности
сознательно-сопоставительный метод
сознательно-практический метод
grammar of Russian as a foreign language
cognitive approach
the principle of consciousness
conscious-comparative method
conscious-practical method
Issue Date: 2021
Publisher: Нижний Новгород : НИУ РАНХиГС
Citation: Корженевич, Ю.В. Обучение грамматике русского языка как иностранного в рамках когнитивного подхода: принципы и методы обучения / Ю.В. Корженевич // Профессиональное лингвообразование : материалы XV международной научно-практической конференции, Нижний Новгород, 24 сентября2021 г. / Нижегородский институт управления - филиал РАНХиГС; редкол.: Н.Л. Уварова, Т.Г. Рыбалко. - Нижний Новгород : НИУ РАНХиГС, 2021. - С. 218-221.
Abstract: В данной статье рассматривается проблема обучения иностранных студентов грамматике русского языка. Особое внимание уделяется когнитивному подходу к обучению, а также принципам и методам, применяемым в его рамках.
Description: The article under consideration deals with the problem of teaching foreign students grammar of the Russian language. Special attention is paid to the cognitive approach to learning, as well as the principles and methods used in its framework.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Obuchenie_grammatike.pdf634.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.