Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/24364
Title: Методические основы физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной среде
Other Titles: Methodological foundations of physical education of students in an integrated physical culture and sports environment
Authors: Гаврилик, М.В.
Keywords: методика
физическое воспитание
интегрированная физкультурно-спортивная среда
физкультурно-спортивная деятельность
физическая культура
физическая подготовленность
methodology
physical education
integrated physical culture and sports environment
physical culture and sports activity
physical culture
physical fitness
Issue Date: 2021
Citation: Гаврилик, М.В. Методические основы физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной среде / М.В. Гаврилик // Мир спорта : научно-теоретический журнал. - 2021. - № 4 (85). - С. 73-78.
Abstract: В статье представлены результаты исследования по разработке и апробации в образовательном процессе учреждения высшего образования методического обоснования интегрированной физкультурно-спортивной среды. Методика создания интегрированной физкультурно-спортивной среды заключается в последовательной реализации трех этапов: аналитического, базового и оценочного. В статье отражены результаты физического воспитания студентов в интегрированной физкультурно-спортивной среде на основе: анализа эффективности физического воспитания студентов в условиях интегрированной физкультурно-спортивной среды, который выражается в изменении показателей физической подготовленности экспериментальных групп девушек ЭГ/д и юношей ЭГ/ю и контрольных групп юношей КГ/ю и девушек КГ/д; результатов динамики уровня физической подготовленности экспериментальных групп и контрольных групп, полученных в ходе педагогического эксперимента.
Description: The article presents the results of research on the development and testing in the educational process of a higher education institution of the methodological foundations for an integrated physical culture and sports environment. The methodology for creating an integrated physical culture and sports environment includes the sequential implementation of the following three stages: analytical, basic, and evaluative. The article reflects the results of physical education of students in an integrated physical culture and sports environment. The analysis of the effectiveness of physical education of students in an integrated physical culture and sports environment is presented. The analysis is expressed in the changes in the indicators of physical fitness for both female and male students experimental groups from the EG/f and the EG/m and control groups CG/f and CG/m. The results of the study of the dynamics of the level of physical fitness of the experimental groups and control groups obtained in the course of the educational experiment are presented.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodicheskie_osnovy.pdf286.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.