Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/24833
Title: | Методологические подходы к исследованию китайского языка в странах Европы: текущее состояние и новые достижения |
Other Titles: | The methodical approaches to Chinese in European countries: current status and new achievements |
Authors: | Манкевич, А. Mankevich, A.A. |
Keywords: | комбинаторная семантика части языка тайгены ёгены методология исследования языков лингвистика в исторической перспективе combinatory semantics language parts tigens yogens language research methodology linguistics in a historical perspective |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Манкевич, А. Методологические подходы к исследованию китайского языка в странах Европы: текущее состояние и новые достижения / А. Манкевич // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В.И. Дунай [и др.] ; под ред. Р.Б. Гагуа. – Пинск : ПолесГУ, 2022. – Вып. 6. – С. 85-87. |
Abstract: | Автор рассматривает комбинаторную семантику как развивающийся методологический подход к исследованию китайского языка. Приводятся основные положения данного направления лингвистических исследований. Обосновывается связь комбинаторной семантики с методологическими положениями, используемыми при изучении языков в Европе. |
Description: | The author considers combinatory semantics as a developing methodological approach to the Chinese language research. The main provisions of this linguistic research direction are provided. The links between combinatory semantics and the methodological provisions used when studying languages in Europe are justified. |
Appears in Collections: | 2022 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Metodologicheskie_podkhody.pdf | 481.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.