Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/25749
Title: Стратегии овладения научной лексикой при обучении студентов–медиков с использованием современных технологий
Other Titles: Strategies for mastering scientific vocabulary in teaching medical students using modern technologies
Authors: Мишонкова, Н.А.
Mishonkova, N.A.
Keywords: стратегии обучения
методы
приёмы
инфографика
визуализация
лексика
мотивация
современные технологии
learning strategies
methods
techniques
infographics
visualization
vocabulary
motivation
modern technologies
Issue Date: 2022
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Мишонкова, Н.А. Стратегии овладения научной лексикой при обучении студентов–медиков с использованием современных технологий / Н.А. Мишонкова // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2022. - № 1. - С. 38-44.
Abstract: В статье представлены стратегические подходы к обучению русскому языку иностранных студентов с использованием современных технологий. Новые подходы к обучению иностранным языкам сопровождаются новыми формами и методами обучения: использованием разных методик и стратегий. Сегодня невозможно преподавание и изучение языков без применения новых технологий, которые обеспечивают индивидуализацию и дифференциацию обучения с учетом способностей учащихся, помогая им не только в познании и образовании, но и в самореализации, постоянном повышении цифровой грамотности, поиске альтернативных цифровых технологий.
Description: The article presents strategic approaches in teaching Russian to foreign students using modern technologies. With the advent of new approaches to teaching foreign languages, new forms and methods of teaching are also included: the use of different methods and strategies, the search for new, effective teaching methods. Today, it is impossible to teach and learn languages without the use of new technologies that provide individualization and differentiation of learning taking into account the abilities of students, helping them not only in cognition and education, but also in self-realization. Continuous improvement of digital literacy of teachers and students. Search for alternative digital technologies.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Strategii_ovladeniia.pdf365.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.