Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/25755
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Петрукович, Н.П. | - |
dc.contributor.author | Агеева, Н.В. | - |
dc.contributor.author | Petrukovich, N. | - |
dc.contributor.author | Ageyeva, N. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-23T09:01:04Z | - |
dc.date.available | 2022-06-23T09:01:04Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Петрукович, Н.П. Формирование основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности / Н.П. Петрукович, Н.В. Агеева // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2022. - № 1. - С. 64-73. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/25755 | - |
dc.description | The article considers the role of the formation of financial and economic literacy in preschool children. The model of the formation of the foundations of financial and economic literacy in preschool children in the process of internship by students of pedagogical colleges is described. A program for the implementation of a model for the formation of financial literacy of children and a system of work on the formation of the financial experience of children is proposed. The key methods of teaching preschoolers the basics of financial literacy are given. This article will be of interest to teachers of colleges, higher educational institutions, teachers of preschool education, methodologists of education departments and parents. | ru |
dc.description.abstract | В статье рассмотрена роль формирования финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста. Описана модель формирования основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности. Предложена программа реализации данной модели и системы работы по формированию финансового опыта детей. Даны ключевые методы обучения дошкольников основам финансовой грамотности. Данная статья будет интересна преподавателям колледжей, высших учебных заведений, педагогам дошкольного образования, методистам отделов образования, родителям. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | - |
dc.subject | финансовая грамотность | ru |
dc.subject | дошкольники | ru |
dc.subject | практика | ru |
dc.subject | педагогическое просвещение родителей | ru |
dc.subject | экономическая культура детей дошкольного возраста | ru |
dc.subject | financial literacy | ru |
dc.subject | preschool children | ru |
dc.subject | practice | ru |
dc.subject | pedagogical education of parents | ru |
dc.subject | economic culture of preschool children | ru |
dc.title | Формирование основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности | ru |
dc.title.alternative | Forming the basis of financial and economic literacy of preschool children in the process of passing practice by students of pedagogical college | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Formirovanie_osnov.pdf | 439.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.