Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/25755
Title: Формирование основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности
Other Titles: Forming the basis of financial and economic literacy of preschool children in the process of passing practice by students of pedagogical college
Authors: Петрукович, Н.П.
Агеева, Н.В.
Petrukovich, N.
Ageyeva, N.
Keywords: финансовая грамотность
дошкольники
практика
педагогическое просвещение родителей
экономическая культура детей дошкольного возраста
financial literacy
preschool children
practice
pedagogical education of parents
economic culture of preschool children
Issue Date: 2022
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Петрукович, Н.П. Формирование основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности / Н.П. Петрукович, Н.В. Агеева // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2022. - № 1. - С. 64-73.
Abstract: В статье рассмотрена роль формирования финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста. Описана модель формирования основ финансово-экономической грамотности у детей дошкольного возраста в процессе прохождения практики учащимися колледжей педагогической направленности. Предложена программа реализации данной модели и системы работы по формированию финансового опыта детей. Даны ключевые методы обучения дошкольников основам финансовой грамотности. Данная статья будет интересна преподавателям колледжей, высших учебных заведений, педагогам дошкольного образования, методистам отделов образования, родителям.
Description: The article considers the role of the formation of financial and economic literacy in preschool children. The model of the formation of the foundations of financial and economic literacy in preschool children in the process of internship by students of pedagogical colleges is described. A program for the implementation of a model for the formation of financial literacy of children and a system of work on the formation of the financial experience of children is proposed. The key methods of teaching preschoolers the basics of financial literacy are given. This article will be of interest to teachers of colleges, higher educational institutions, teachers of preschool education, methodologists of education departments and parents.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formirovanie_osnov.pdf439.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.