Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/26809
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Крикало, И.Н. | - |
dc.contributor.author | Лаптиева, Л.Н. | - |
dc.contributor.author | Тропец, И.Э. | - |
dc.contributor.author | Krikalo, I.N. | - |
dc.contributor.author | Laptieva, L.N. | - |
dc.contributor.author | Tropets, I.E. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-14T07:21:03Z | - |
dc.date.available | 2022-09-14T07:21:03Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Крикало, И.Н. Функциональное развитие памяти и внимания школьников / И.Н. Крикало, Л.Н. Лаптиева, И.Э. Тропец // Веснік Мазырскага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя І.П. Шамякіна : навуковы часопіс. - 2021. - № 2 (58). - С. 51-58. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/26809 | - |
dc.description | The results of the study of the functional development of memory and attention of students in grades 6–11 are presented. It was found that short-term auditory memory of the schoolchildren aged 12–17 years is more effective: 41.9 % and 41.3 % of students have excellent and good indicators. The average and low development of long-term visual memory was revealed in 68.1 %, auditory memory-in 28.3 % of students in grades 6–11. The study of the development of attention of all students mainly revealed: an average level of work efficiency (40.6 %), a good degree of workability (50.9 %) and mental stability (69.0 %). Scientific and methodological recommendations for improving the functional capabilities of memory and attention have been developed. | ru |
dc.description.abstract | Представлены результаты исследования функционального развития памяти и внимания учащихся 6–11 классов. Установлено, что кратковременная слуховая память у школьников 12–17 лет более эффективная: отличные и хорошие показатели имеют 41,9 % и 41,3 % учащихся соответственно. Выявлено среднее и низкое развитие долговременной зрительной памяти у 68,1 %, слуховой памяти – у 28,3 % учащихся 6–11 классов. При исследовании развития внимания у всех учащихся преимущественно определены: средний уровень эффективности работы (40,6 %), хорошая степень врабатываемости (50,9 %) и психическая устойчивость (69,0 %). Разработаны научно-методические рекомендации по повышению функциональных возможностей памяти и внимания. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | развитие | ru |
dc.subject | школьники | ru |
dc.subject | зрительная память | ru |
dc.subject | слуховая память | ru |
dc.subject | внимание | ru |
dc.subject | эффективность работы | ru |
dc.subject | степень врабатываемости | ru |
dc.subject | психическая устойчивость | ru |
dc.subject | рекомендации | ru |
dc.subject | development | ru |
dc.subject | schoolchildren | ru |
dc.subject | visual memory | ru |
dc.subject | auditory memory | ru |
dc.subject | attention | ru |
dc.subject | work efficiency | ru |
dc.subject | degree of workability | ru |
dc.subject | mental stability | ru |
dc.subject | recommendations | ru |
dc.title | Функциональное развитие памяти и внимания школьников | ru |
dc.title.alternative | Functional development of memory and attention of schoolchildren | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Funktsional'noe_razvitie.pdf | 907.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.