Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/26809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрикало, И.Н.-
dc.contributor.authorЛаптиева, Л.Н.-
dc.contributor.authorТропец, И.Э.-
dc.contributor.authorKrikalo, I.N.-
dc.contributor.authorLaptieva, L.N.-
dc.contributor.authorTropets, I.E.-
dc.date.accessioned2022-09-14T07:21:03Z-
dc.date.available2022-09-14T07:21:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКрикало, И.Н. Функциональное развитие памяти и внимания школьников / И.Н. Крикало, Л.Н. Лаптиева, И.Э. Тропец // Веснік Мазырскага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя І.П. Шамякіна : навуковы часопіс. - 2021. - № 2 (58). - С. 51-58.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/26809-
dc.descriptionThe results of the study of the functional development of memory and attention of students in grades 6–11 are presented. It was found that short-term auditory memory of the schoolchildren aged 12–17 years is more effective: 41.9 % and 41.3 % of students have excellent and good indicators. The average and low development of long-term visual memory was revealed in 68.1 %, auditory memory-in 28.3 % of students in grades 6–11. The study of the development of attention of all students mainly revealed: an average level of work efficiency (40.6 %), a good degree of workability (50.9 %) and mental stability (69.0 %). Scientific and methodological recommendations for improving the functional capabilities of memory and attention have been developed.ru
dc.description.abstractПредставлены результаты исследования функционального развития памяти и внимания учащихся 6–11 классов. Установлено, что кратковременная слуховая память у школьников 12–17 лет более эффективная: отличные и хорошие показатели имеют 41,9 % и 41,3 % учащихся соответственно. Выявлено среднее и низкое развитие долговременной зрительной памяти у 68,1 %, слуховой памяти – у 28,3 % учащихся 6–11 классов. При исследовании развития внимания у всех учащихся преимущественно определены: средний уровень эффективности работы (40,6 %), хорошая степень врабатываемости (50,9 %) и психическая устойчивость (69,0 %). Разработаны научно-методические рекомендации по повышению функциональных возможностей памяти и внимания.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectразвитиеru
dc.subjectшкольникиru
dc.subjectзрительная памятьru
dc.subjectслуховая памятьru
dc.subjectвниманиеru
dc.subjectэффективность работыru
dc.subjectстепень врабатываемостиru
dc.subjectпсихическая устойчивостьru
dc.subjectрекомендацииru
dc.subjectdevelopmentru
dc.subjectschoolchildrenru
dc.subjectvisual memoryru
dc.subjectauditory memoryru
dc.subjectattentionru
dc.subjectwork efficiencyru
dc.subjectdegree of workabilityru
dc.subjectmental stabilityru
dc.subjectrecommendationsru
dc.titleФункциональное развитие памяти и внимания школьниковru
dc.title.alternativeFunctional development of memory and attention of schoolchildrenru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Funktsional'noe_razvitie.pdf907.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.