Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/27349
Title: Феноменологические признаки информационно-образовательной среды вуза в аспекте ее применения при обучении студентов экономических специальностей
Other Titles: Phenomenological signs of the information and educational environment of higher education institution in aspect of its application when training students of economic specialties
Authors: Лозицкий, В.Л.
Lozitsky, V.L.
Keywords: информационно-коммуникационная компетентность
информационно-коммуникационные технологии
информационно-образовательная среда
целостный педагогический процесс
information and educational environment
information and communication technologies
information and communication competence
complete pedagogical process
Issue Date: 2014
Publisher: Тверь
Citation: Лозицкий, В.Л. Феноменологические признаки информационно-образовательной среды вуза в аспекте ее применения при обучении студентов экономических специальностей / В.Л. Лозицкий // Математика, статистика и информационные технологии в экономике, управлении и образовании: состояние, проблемы, перспективы : материалы III международной научно-практической конференции, Тверь, 4 июня 2014 г. / редкол. : А.А. Васильев (отв. ред.) [и др.]. - Тверь, 2014. - С. 205-210.
Abstract: В исследовании рассмотрены аспекты системно-средового подхода в реализации процесса подготовки будущих специалистов в области экономики в рамках информационно-образовательной среды вуза. Автором определены важные феноменологические характеристики, позволяющие целостно рассматривать ее технологический и дидактический потенциалы в сфере научно-методического обеспечения процессов компьютеризации и информатизации в высшей профессиональной школе в целом.
Description: In research aspects of system and environmental approach in realization of process of training of future experts in the field of economy within the information and educational environment of higher education institution are considered. The author defined the important phenomenological characteristics allowing completely to consider her technological and didactic of potential in the sphere of scientific and methodical ensuring processes of a computerization and informatization at the higher vocational school as a whole.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fenomenologicheskie_priznaki.pdf9.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.