Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/27906
Title: Системно-деятельностный подход в оценивании результатов обучения по предметам социально-гуманитарного цикла (на примере истории Беларуси)
Authors: Ярошевич, Л.А.
Keywords: история
педагогический контроль
Issue Date: 2009
Citation: Ярошевич, Л.А. Системно-деятельностный подход в оценивании результатов обучения по предметам социально-гуманитарного цикла (на примере истории Беларуси) / Л.А. Ярошевич // Вышэйшая школа : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс.– 2009. – № 5. – С. 73-76.
Abstract: Статья посвящена проблеме реализации системно-деятельностного подхода в процессе осуществления итогового педагогического контроля. Автором рассмотрены научно-методические аспекты его организации в процессе усвоения содержания исторического образования. Представленный материал может быть использован методистами, педагогами-практиками в качестве теоретического обоснования целесообразности применения педагогического контроля при проведении итоговой аттестации учащихся по предметам социально­-гуманитарного цикла.
Description: The article is devoted to a problem of realisation of the system-active approach in the course of realisation of the total pedagogical control. The author considers scientifically-methodical aspects of its organisation in the course of mastering of die maintenance of historical formation. The present material can be used by methodologists, teachers-experts as a theoretical substantiation of expediency of application of the pedagogical control in carrying out the total certification of pupils in subjects of a socially-humanitarian cycle.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sistemno-deiatel'nostnyi_podkhod.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.