Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/27906
Title: | Системно-деятельностный подход в оценивании результатов обучения по предметам социально-гуманитарного цикла (на примере истории Беларуси) |
Authors: | Ярошевич, Л.А. |
Keywords: | история педагогический контроль |
Issue Date: | 2009 |
Citation: | Ярошевич, Л.А. Системно-деятельностный подход в оценивании результатов обучения по предметам социально-гуманитарного цикла (на примере истории Беларуси) / Л.А. Ярошевич // Вышэйшая школа : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс.– 2009. – № 5. – С. 73-76. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме реализации системно-деятельностного подхода в процессе осуществления итогового педагогического контроля. Автором рассмотрены научно-методические аспекты его организации в процессе усвоения содержания исторического образования. Представленный материал может быть использован методистами, педагогами-практиками в качестве теоретического обоснования целесообразности применения педагогического контроля при проведении итоговой аттестации учащихся по предметам социально-гуманитарного цикла. |
Description: | The article is devoted to a problem of realisation of the system-active approach in the course of realisation of the total pedagogical control. The author considers scientifically-methodical aspects of its organisation in the course of mastering of die maintenance of historical formation. The present material can be used by methodologists, teachers-experts as a theoretical substantiation of expediency of application of the pedagogical control in carrying out the total certification of pupils in subjects of a socially-humanitarian cycle. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sistemno-deiatel'nostnyi_podkhod.pdf | 1.55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.