Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/28735
Title: Determinants of ensuring continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus
Other Titles: Детерминанты обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь
Authors: Lozitsky, V.L.
Лозицкий, В.Л.
Keywords: digitalization of society
the education system
digital transformation of education
information and communication space
information and educational environment
continuity
educational activities
цифровизация общества
система образования
цифровая трансформация образования
информационно-коммуникационное пространство
информационно-образовательная среда
преемственность
образовательная деятельность
Issue Date: 2023
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Lozitsky, V.L. Determinants of ensuring continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus / V.L. Lozitsky // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2023. - № 1. - С. 43-47.
Abstract: The article is devoted to the study of a set of issues of ensuring continuity in the conditions of the functioning of the information and educational environment at the systemic levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. Determining factors have been identified that allow us to consider theoretical and methodological approaches in considering the phenomenological essence of a single information and educational environment.
Description: Статья посвящена изучению комплекса вопросов обеспечения преемственности в условиях функционирования информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Определены детерминирующие факторы, которые позволяют рассматривать теоретико-методологические подходы в рассмотрении феноменологической сущности единой информационно-образовательной среды.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Determinants.pdf325.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.