Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/28735
Title: | Determinants of ensuring continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus |
Other Titles: | Детерминанты обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь |
Authors: | Lozitsky, V.L. Лозицкий, В.Л. |
Keywords: | digitalization of society the education system digital transformation of education information and communication space information and educational environment continuity educational activities цифровизация общества система образования цифровая трансформация образования информационно-коммуникационное пространство информационно-образовательная среда преемственность образовательная деятельность |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Lozitsky, V.L. Determinants of ensuring continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus / V.L. Lozitsky // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2023. - № 1. - С. 43-47. |
Abstract: | The article is devoted to the study of a set of issues of ensuring continuity in the conditions of the functioning of the information and educational environment at the systemic levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. Determining factors have been identified that allow us to consider theoretical and methodological approaches in considering the phenomenological essence of a single information and educational environment. |
Description: | Статья посвящена изучению комплекса вопросов обеспечения преемственности в условиях функционирования информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Определены детерминирующие факторы, которые позволяют рассматривать теоретико-методологические подходы в рассмотрении феноменологической сущности единой информационно-образовательной среды. |
Appears in Collections: | № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Determinants.pdf | 325.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.