Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/28739
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мишонкова, Н.А. | - |
dc.contributor.author | Mishonkova, N.A. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-07T10:49:59Z | - |
dc.date.available | 2023-06-07T10:49:59Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Мишонкова, Н.А. Инновационные мнемотехнические приемы в обучении иностранных студентов-медиков: расширение лексического запаса и усвоение медицинской терминологии / Н.А. Мишонкова // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук : научно-практический журнал. - 2023. - № 1. - С. 67-74. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/28739 | - |
dc.description | The article presents an overview of modern methods and techniques of mnemonics that can be used to successfully expand the vocabulary of foreign students studying at a medical university. The paper discusses various strategies based on the use of visual images, connections and associations, as well as emotional states that promote memorization and assimilation of new terms and concepts. Examples of specific techniques are described, such as the keyword method, the association method, the place method and others that can be effectively applied in the educational process to improve the academic performance of foreign students of a medical university. | ru |
dc.description.abstract | Статья представляет обзор современных методов и техник мнемотехники, которые могут быть использованы для успешного расширения лексического запаса у иностранных студентов, обучающихся в медицинском университете. В работе рассматриваются различные стратегии, основанные на использовании визуальных образов, связей и ассоциаций, а также эмоциональных состояний, способствующих запоминанию и усвоению новых терминов и концепций. Описываются примеры конкретных приемов, таких как метод ключевых слов, метод ассоциаций, метод мест и другие, которые могут быть эффективно применены в образовательном процессе для повышения успеваемости иностранных студентов медицинского университета. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | - |
dc.subject | мнемотехника | ru |
dc.subject | лексический запас | ru |
dc.subject | иностранные студенты | ru |
dc.subject | медицинский университет | ru |
dc.subject | mnemonics | ru |
dc.subject | vocabulary | ru |
dc.subject | foreign students | ru |
dc.subject | medical university | ru |
dc.title | Инновационные мнемотехнические приемы в обучении иностранных студентов-медиков: расширение лексического запаса и усвоение медицинской терминологии | ru |
dc.title.alternative | Innovative mnemonic techniques in teaching foreign medical students: expansion of vocabulary and assimilation of medical terminology | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Innovatsionnye_mnemotekhnicheskie_priemy.pdf | 357.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.