Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLozitsky, V.L.-
dc.contributor.authorЛозицкий, В.-
dc.date.accessioned2023-07-17T06:34:35Z-
dc.date.available2023-07-17T06:34:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationLozitsky, V.L. Studying the genesis of theoretical and methodological approaches to understanding continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus / V.L. Lozitsky // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В. Дунай [и др.] ; под ред. В.И. Дуная. – Пинск : ПолесГУ, 2023. – Вып. 8. – С. 143-146.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/29008-
dc.descriptionВ представленной статье предметом авторского рассмотрения являются вопросы изучения обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Автором выделено сущностное содержание основных теоретико-методологических подходов в рассмотрении преемственности как явления, процесса, системы и педагогического принципа через понимание эволюции концептуальных трактовок в существующих научных исследованиях.ru
dc.description.abstractIn the presented article, the subject of the author's consideration is issues of studying continuity in the information and educational environment at the systemic levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. The author highlighted the essential content of the main theoretical and methodological approaches in considering continuity as a phenomenon, process, system and pedagogical principle through an understanding of the evolution of conceptual interpretations in existing scientific research.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступ-
dc.subjectцифровизацияru
dc.subjectцифровая трансформация образованияru
dc.subjectсистема образованияru
dc.subjectинформационно-образовательная средаru
dc.subjectпреемственностьru
dc.subjectобразовательная деятельностьru
dc.subjectсубъекты образовательной деятельностиru
dc.subjectdigitalizationru
dc.subjectdigital transformation of educationru
dc.subjecteducation systemru
dc.subjectinformation and educational environmentru
dc.subjectcontinuityru
dc.subjecteducational activityru
dc.subjectsubjects of educational activityru
dc.titleStudying the genesis of theoretical and methodological approaches to understanding continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarusru
dc.title.alternativeИзучение генезиса теоретико-методологических подходов к пониманию обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусьru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:2023 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Izuchenie_genezisa.pdf445.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.