Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/29008
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Lozitsky, V.L. | - |
dc.contributor.author | Лозицкий, В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T06:34:35Z | - |
dc.date.available | 2023-07-17T06:34:35Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Lozitsky, V.L. Studying the genesis of theoretical and methodological approaches to understanding continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus / V.L. Lozitsky // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В. Дунай [и др.] ; под ред. В.И. Дуная. – Пинск : ПолесГУ, 2023. – Вып. 8. – С. 143-146. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/29008 | - |
dc.description | В представленной статье предметом авторского рассмотрения являются вопросы изучения обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Автором выделено сущностное содержание основных теоретико-методологических подходов в рассмотрении преемственности как явления, процесса, системы и педагогического принципа через понимание эволюции концептуальных трактовок в существующих научных исследованиях. | ru |
dc.description.abstract | In the presented article, the subject of the author's consideration is issues of studying continuity in the information and educational environment at the systemic levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. The author highlighted the essential content of the main theoretical and methodological approaches in considering continuity as a phenomenon, process, system and pedagogical principle through an understanding of the evolution of conceptual interpretations in existing scientific research. | ru |
dc.language.iso | en | ru |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | - |
dc.subject | цифровизация | ru |
dc.subject | цифровая трансформация образования | ru |
dc.subject | система образования | ru |
dc.subject | информационно-образовательная среда | ru |
dc.subject | преемственность | ru |
dc.subject | образовательная деятельность | ru |
dc.subject | субъекты образовательной деятельности | ru |
dc.subject | digitalization | ru |
dc.subject | digital transformation of education | ru |
dc.subject | education system | ru |
dc.subject | information and educational environment | ru |
dc.subject | continuity | ru |
dc.subject | educational activity | ru |
dc.subject | subjects of educational activity | ru |
dc.title | Studying the genesis of theoretical and methodological approaches to understanding continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus | ru |
dc.title.alternative | Изучение генезиса теоретико-методологических подходов к пониманию обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | 2023 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Izuchenie_genezisa.pdf | 445.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.