Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/29235
Title: | Обеспечение преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь как научная педагогическая проблема |
Other Titles: | Ensuring continuity in the information and educational environment of general secondary and higher education systems in the Republic of Belarus as a scientific pedagogical problem |
Authors: | Лозицкий, В.Л. Lozitsky, V.L. |
Keywords: | национальная стратегия устойчивого развития система образования информационно-коммуникационное пространство информационно-образовательная среда преемственность научный концепт national strategy of sustainable development education system information and communication space information and educational environment continuity scientific concept |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Лозицкий, В.Л. Обеспечение преемственности в условиях информационно-образовательной среды систем общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь как научная педагогическая проблема / В.Л. Лозицкий // Научные труды республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей / редкол.: В. А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. - Минск : РИВШ, 2023. - Выпуск 23: в трех частях, ч. 2. - С. 259-264. |
Abstract: | Статья посвящена актуальной проблеме изучения процесса обеспечения принципа преемственности в условиях информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Автором выделены методологические аспекты исследования комплекса вопросов, определяющих содержание существующих в педагогике теоретико-методологических подходов в рассмотрении феноменологической сущности единой информационно-образовательной среды как научного концепта. |
Description: | The article is devoted to the urgent problem of studying the process of ensuring the principle of continuity in the information and educational environment at the systemic levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. The author highlighted the methodological aspects of the study of a set of issues that determine the content of theoretical and methodological approaches existing in pedagogy in considering the phenomenological essence of a single information and educational environment as a scientific concept. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Obespechenie.pdf | 659.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.