Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.-
dc.contributor.authorLozitsky, V.-
dc.date.accessioned2023-09-12T09:53:32Z-
dc.date.available2023-09-12T09:53:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛозицкий, В. Феноменологические черты цифровизации образования / В. Лозицкий // Multicultural Research. - 2023. - № 3 (16). - С. 38-49.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/29353-
dc.descriptionThe article considers the main phenomenological characteristics of digitalization of the educational sphere, the definition of which allows you to identify both the essence and procedural specifics of the phenomenon under study. Based on theoretical generalizations and the studied experience of higher education institutions in the Republic of Belarus, the author updates the problem of developing and introducing into education the latest innovative technologies based on the use of their technical, technological and didactic potential.ru
dc.description.abstractВ статье рассмотрены основные феноменологические характеристики цифровизации образовательной сферы, определение которых позволяет выявить как сущность, так и процессуальную специфику изучаемого явления. На основании теоретических обобщений и изученного опыта учреждений высшего образования Республики Беларусь актуализируется проблема разработки и внедрения в образование новейших инновационных технологий, основанных на использовании их технико-технологического и дидактического потенциалов.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectцифровизация обществаru
dc.subjectинформационно-коммуникационное пространствоru
dc.subjectсистема образованияru
dc.subjectцифровая трансформация образованияru
dc.subjectтехнологизация образовательной деятельностиru
dc.subjectинформационно-образовательная средаru
dc.subjectdigitalization of societyru
dc.subjectinformation and communication spaceru
dc.subjecteducation systemru
dc.subjectdigital transformation of educationru
dc.subjecttechnologization of educational activitiesru
dc.subjectinformation and educational environmentru
dc.titleФеноменологические черты цифровизации образованияru
dc.title.alternativePhenomenological features of digitalization of educationru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fenomenologicheskie_cherty.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.