Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29353
Title: Феноменологические черты цифровизации образования
Other Titles: Phenomenological features of digitalization of education
Authors: Лозицкий, В.
Lozitsky, V.
Keywords: цифровизация общества
информационно-коммуникационное пространство
система образования
цифровая трансформация образования
технологизация образовательной деятельности
информационно-образовательная среда
digitalization of society
information and communication space
education system
digital transformation of education
technologization of educational activities
information and educational environment
Issue Date: 2023
Citation: Лозицкий, В. Феноменологические черты цифровизации образования / В. Лозицкий // Multicultural Research. - 2023. - № 3 (16). - С. 38-49.
Abstract: В статье рассмотрены основные феноменологические характеристики цифровизации образовательной сферы, определение которых позволяет выявить как сущность, так и процессуальную специфику изучаемого явления. На основании теоретических обобщений и изученного опыта учреждений высшего образования Республики Беларусь актуализируется проблема разработки и внедрения в образование новейших инновационных технологий, основанных на использовании их технико-технологического и дидактического потенциалов.
Description: The article considers the main phenomenological characteristics of digitalization of the educational sphere, the definition of which allows you to identify both the essence and procedural specifics of the phenomenon under study. Based on theoretical generalizations and the studied experience of higher education institutions in the Republic of Belarus, the author updates the problem of developing and introducing into education the latest innovative technologies based on the use of their technical, technological and didactic potential.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fenomenologicheskie_cherty.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.