Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГоликова, А.-
dc.contributor.authorСинкевич, А.-
dc.contributor.authorХрусь, Е.-
dc.contributor.authorGolikava, H.-
dc.contributor.authorSinkevich, A.-
dc.contributor.authorKhrus, A.-
dc.date.accessioned2023-11-21T11:10:37Z-
dc.date.available2023-11-21T11:10:37Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГоликова, А. Зарубежный опыт изучения взаимодействия финансовых организаций и розничных клиентов в контексте защиты прав потребителей / А. Голикова, А. Синкевич, Е. Хрусь // Банкаускі веснік: информационно-аналитический и научно-практический журнал Национального банка Республики Беларусь. – 2023. – № 10 (723). – С. 28-38.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/29957-
dc.descriptionThe article summarizes the experience of regulatory authorities and research organizations in studying the interaction of consumers of financial products and services with organizations providing them by conducting sociological surveys. In particular, the authors presented the tools used to study the outcomes achieved by financial institutions when interacting with their retail customers. Special attention was paid to the sociological polls used for these purposes. The indicators that are studied based on the results of sociological research to determine the features of interaction between financial institutions and consumers of their services in the context of consumer protection were classified in the article.ru
dc.description.abstractОбобщен зарубежный опыт органов регулирования и исследовательских организаций по изучению взаимодействия потребителей финансовых продуктов и услуг с организациями, их предоставляющими, посредством проведения социологических опросов. В частности, представлены инструменты, применяемые для изучения достижения финансовыми организациями положительных результатов взаимодействия с их розничными клиентами. Особое внимание уделено социологическим опросам, используемым для данных целей. Систематизированы индикаторы, которые изучаются по результатам проведения социологических исследований для определения особенностей взаимодействия финансовых организаций и потребителей их услуг в контексте защиты прав потребителей.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectпотребитель финансовых продуктов и услугru
dc.subjectпоставщик финансовых продуктов и услугru
dc.subjectфинансовая организацияru
dc.subjectвзаимодействие поставщика и потребителя финансовых услугru
dc.subjectинструменты мониторинга финансового рынкаru
dc.subjectзащита прав потребителейru
dc.subjectсоциологический опросru
dc.subjectиндикаторы взаимодействия поставщиков и потребителей финансовых услугru
dc.subjectconsumer of financial products and servicesru
dc.subjectprovider of financial products and servicesru
dc.subjectfinancial institutionru
dc.subjectinteraction of a consumer and a provider of financial products and servicesru
dc.subjectfinancial market monitoring toolsru
dc.subjectconsumer protectionru
dc.subjectsociological pollru
dc.subjectindicators of interaction between providers and consumers of financial servicesru
dc.titleЗарубежный опыт изучения взаимодействия финансовых организаций и розничных клиентов в контексте защиты прав потребителейru
dc.title.alternativeForeign Experience in Studying the Interaction of Financial Institutions and Retail Clients in the Context of Consumer Protectionru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zarubezhnyi_opyt.pdf331.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.