Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29957
Title: Зарубежный опыт изучения взаимодействия финансовых организаций и розничных клиентов в контексте защиты прав потребителей
Other Titles: Foreign Experience in Studying the Interaction of Financial Institutions and Retail Clients in the Context of Consumer Protection
Authors: Голикова, А.
Синкевич, А.
Хрусь, Е.
Golikava, H.
Sinkevich, A.
Khrus, A.
Keywords: потребитель финансовых продуктов и услуг
поставщик финансовых продуктов и услуг
финансовая организация
взаимодействие поставщика и потребителя финансовых услуг
инструменты мониторинга финансового рынка
защита прав потребителей
социологический опрос
индикаторы взаимодействия поставщиков и потребителей финансовых услуг
consumer of financial products and services
provider of financial products and services
financial institution
interaction of a consumer and a provider of financial products and services
financial market monitoring tools
consumer protection
sociological poll
indicators of interaction between providers and consumers of financial services
Issue Date: 2023
Citation: Голикова, А. Зарубежный опыт изучения взаимодействия финансовых организаций и розничных клиентов в контексте защиты прав потребителей / А. Голикова, А. Синкевич, Е. Хрусь // Банкаускі веснік: информационно-аналитический и научно-практический журнал Национального банка Республики Беларусь. – 2023. – № 10 (723). – С. 28-38.
Abstract: Обобщен зарубежный опыт органов регулирования и исследовательских организаций по изучению взаимодействия потребителей финансовых продуктов и услуг с организациями, их предоставляющими, посредством проведения социологических опросов. В частности, представлены инструменты, применяемые для изучения достижения финансовыми организациями положительных результатов взаимодействия с их розничными клиентами. Особое внимание уделено социологическим опросам, используемым для данных целей. Систематизированы индикаторы, которые изучаются по результатам проведения социологических исследований для определения особенностей взаимодействия финансовых организаций и потребителей их услуг в контексте защиты прав потребителей.
Description: The article summarizes the experience of regulatory authorities and research organizations in studying the interaction of consumers of financial products and services with organizations providing them by conducting sociological surveys. In particular, the authors presented the tools used to study the outcomes achieved by financial institutions when interacting with their retail customers. Special attention was paid to the sociological polls used for these purposes. The indicators that are studied based on the results of sociological research to determine the features of interaction between financial institutions and consumers of their services in the context of consumer protection were classified in the article.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zarubezhnyi_opyt.pdf331.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.