Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/30903
Title: | Образовательный сегмент единой информационно-образовательной среды в Республике Беларусь как предмет системного научного анализа |
Other Titles: | Educational segment of the unified information and educational environment in the Republic of Belarus as a subject of systemic scientific analysis |
Authors: | Лозицкий, В.Л. |
Keywords: | информационное общество информационно-коммуникационные технологии цифровая трансформация образования республиканская информационно-образовательная среда системно-средовой потенциал непрерывное образование information society information and communication technologies digital transformation of education republican information and educational environment systemenvironment potential systemenvironment potential |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Лозицкий, В.Л. Образовательный сегмент единой информационно-образовательной среды в Республике Беларусь как предмет системного научного анализа / В.Л. Лозицкий // Multicultural Research = Мультикультурные исследования = 跨文化研究 : научный журнал. - 2024. - № 1 (18). - С. 57-67. |
Abstract: | В статье рассмотрена проблематика теоретико-методологического обоснования исследования образовательного сегмента Республиканской информационно-образовательной среды в Беларуси. С учетом тенденций, связанных с процессами цифровой трансформации образовательной сферы, автором предложена модель анализа специфически организуемой подсистемы среды через понимание ее феноменологической сущности и актуализацию проблемного поля научного поиска. |
Description: | The article discusses the problems of theoretical and methodological justification of the analytical study of the educational segment of the Republican information and educational environment in Belarus. Taking into account the trends associated with the processes of digital transformation of the educational sphere, the author proposed a model for analyzing a specifically organized subsystem of the environment through understanding its phenomenological essence and updating the problem field of scientific search. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Obrazovatelnyi_segment.pdf | 2.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.