Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/31172
Title: | Исследование перехода цезия-137 в злаковые травы на торфянисто-глеевой почве |
Other Titles: | Study of cesium-137 transfer to cereal grasses on peat gley soil |
Authors: | Евсеев, Е.Б. Evseev, E.B. |
Keywords: | цезий-137 удельная активность торфянисто-глеевая пoчва злaкoвая трaвосмесь регрессионный анализ математическая модель cesium-137 specific activity peat-gley soil cereal grass mixture regression analysis mathematical model |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Евсеев, Е.Б. Исследование перехода цезия-137 в злаковые травы на торфянисто-глеевой почве / Е.Б. Евсеев // Мелиорация. - 2023. - № 4. - С. 54-63. |
Abstract: | Удельная активность цезия-137 в сене злаковых трав, произрастающих на радиоактивно загрязненных торфянисто-глеевых почвах, зависит от высоковариабельных факторов, оказывающих как позитивное, так и негативное влияние. Посредством регрессионного анализа установлена количественная зависимость от 10 показателей перехода цезия-137 в злаковые травы, которая позволяет выявить доминирующие факторы и снизить коэффициенты перехода цезия-137 из почвы в сено многолетних трав. |
Description: | Specific activity of Сesium-137 in hay of cereal grasses growing on radioactively contaminated peat-gley soils depends on highly covariable factors having both positive and negative influence. During the regression analysis a quantitative dependence on 10 indicators has been established of the transition of Сesium-137 in grasses has been developed, which will make it possible to identify the dominant factors with a high degree of probability and reduce the coefficients of its transition from soil to hay of perennial grasses. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Issledovanie_perekhoda.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.