Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/31548
Title: Инструменты продвижения и их влияние на имидж организации в индустрии развлечений
Other Titles: Promotion tools and their influence on the image of an organization in the field of entertainment
Authors: Селиванова, С.Р.
Кравцова, Ж.Н.
Selivanova, S.R.
Kravtsova, Z.N.
Keywords: индустрия развлечений
продвижение услуг
потребители
целевые аудитории
социальные сети и медиа
entertainment industry
service promotion
consumers
target audiences
social networks and media
Issue Date: 2024
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Селиванова, С.Р. Инструменты продвижения и их влияние на имидж организации в индустрии развлечений / С.Р. Селиванова, Ж.Н. Кравцова // Туризм и гостеприимство. – 2024. – № 1. – С. 12-17..
Abstract: Авторы статьи провели анализ основных аспектов коммуникационных инструментов продвижения услуг развлекательных компаний. Представлена современная терминология инструментов пиар-деятельности и их значение в конкурентной борьбе компаний в индустрии развлечений. Дана характеристика и перечень развлекательных услуг, рынок которых сформировался в конце 20 века и активно развивается в последнее десятилетие, также приведены статистические данные о численности компаний индустрии развлечений в российских городах. Рассмотрено влияние развития развлекательных компаний на состояние туристической сферы и сферы гостеприимства. Предложена концепция продвижения услуг компании развлекательной сферы, в которой важную часть занимает процесс повышения уровня качества обслуживания потребителей как составляющей положительного имиджа. Особое внимание было уделено современным технологиям в процессе создания уникальных развлекательных услуг и их продвижении. Такие особенности дополняют маркетинговую стратегию современных развлекательных компаний и дают преимущества в борьбе за внимание целевых аудиторий. На примере развлекательной компании в крупном городе Российской Федерации рассмотрены методы продвижения услуг, основанные на работе с социальными медиа «ВКонтакте», «Instagram» и другими. Авторы отмечают важность работы с группами потребителей в социальных сетях, с медиа-сообществами при продвижении услуг и уникальных торговых предложений развлекательных компаний. Практическая значимость исследования заключается в комплексном подходе при формировании стратегии продвижения услуг развлекательных компаний, что помогает увеличивать численность целевых аудиторий, переводя их в разряд постоянных клиентов.
Description: The authors of the article analyzed the main aspects of communication tools for promoting the services of entertainment companies. The modern terminology of PR tools and their importance in the competition of companies in the entertainment industry are presented. Entertainment services, the market of which formed at the end of the 20th century and has been actively developing in the last decade, are characterized, and statistical data on the number of entertainment industry companies in Russian cities is provided. The influence of the development of entertainment companies on the state of the tourism and hospitality sectors is considered. A concept has been proposed for promoting the services of an entertainment company, in which an important part is the process of improving the level of quality of customer service, this helps to create a positive image. Particular attention was paid to modern technologies in the process of creating unique entertainment services and their promotion. Such features complement the marketing strategy of modern entertainment companies; they provide advantages in the struggle for the attention of target audiences. Using the example of an entertainment company in a large city of the Russian Federation, methods of promoting services based on working with social media “VKontakte”, “Instagram” and others are considered. The authors note the importance of working with consumer groups on social networks and with media communities when promoting the services and unique selling propositions of entertainment companies. The practical significance of the study lies in an integrated approach when forming a strategy for promoting the services of entertainment companies, which helps to increase the target audience and make regular customers.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Instrumenty_prodvizheniia.pdf334.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.