Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/31832
Title: | Межы i рызыкі лічбавай трансфармацыі ў сістэме адукацыi |
Authors: | Лазіцкі, В.Л. |
Keywords: | лічбавізацыя адукацыi лічбавая трансфармацыя адукацыі цифровизация образования цифровая трансформация образования |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Лазіцкі, В.Л. Межы i рызыкі лічбавай трансфармацыі ў сістэме адукацыi / В.Л. Лазіцкі // Народная асвета. - 2024. - № 6. - С. 7-9. |
Abstract: | У артикуле разглядаюцца актуальный пытанні ажыццяулення працэсау лічбавізацыі адукацыі з улікам імклівай тэхналагізацыі інфармацыйна-камунікацыйнай прасторы ва умовах фарміравання у Рэспубліцы Беларусь ІТ-грамадства. З пазіцый педагагічнай навукі і прэдыктыунага аналізу аутарам асэнсоуваюцца межы лічбавай трансфармацыі у адукацыйнай сферы, тэндэнцыі яе развіцця. Вызначаны дэтэрмінуючыя фактары інтэграцыі інавацыйных інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у адукацыю, праблемныя аспекты іх выкарыстання. Аутарам сфармуляваны імператывы, улік якіх ва умовах лічбавізацыі дазволіць пераадолець пагрозы тэхнагеннага і сацыяпрыроднага характару, дасягнуць забеспячэння пераемнасці на усіх узроунях адукацыі. Артикул будзе карысны пры падрыхтоуцы матэрыялау для арганізацьіі прафесійнага самаразвіцця педагогау, ажыццяулення даследчай дзейнасці. |
Description: | The article discusses the current problems of implementing the processes of digitalization of education, taking into account the dynamics of the rapid technologization of the information and communication space in the formation of the IT society in the Republic of Belarus. From the standpoint of pedagogical science and predictive analysis, the author comprehends the limits of digital transformation in the educational sphere, the trends of its development. The determinants of the integration of innovative information and communication technologies into education, problematic aspects of their use are highlighted. The author formulates imperatives, the consideration of which in the conditions of digitalization will make it possible to overcome the threats of of a technogenic and sociological nature and achieve the necessary efficiency of ensuring continuity at all levels of education. The proposed material will be useful for the practical work of teachers when preparing for the professional self-development and conducting research activities. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mezhy_i_ryzykі.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.