Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/31979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.Л.-
dc.contributor.authorLozitsky, V.L.-
dc.date.accessioned2024-09-13T13:16:57Z-
dc.date.available2024-09-13T13:16:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛозицкий, В.Л. Методические принципы как одна из основ применения потенциала компонентов образовательного сегмента Республиканской информационно-образовательной среды в дидактическом процессе / В.Л. Лозицкий // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей / ГУО «Республиканский институт высшей школы»; редкол.: В.А. Гайсенок [пред.] и [др.]. - Минск : РИВШ, 2024. - Вып. 24: в 4 частях, ч. 4: Педагогические науки. - С. 111-117.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/31979-
dc.descriptionThe subject of consideration is one of the grounds for the use of components of the educational segment of the Republican information and educational environment – the methodological principles of their use in the organization and implementation of subject training. The author focuses on the content of the principles under study, determined by the specifics of the organization and implementation of the didactic process. Taking into account the theoretical and methodological provisions presented by the author in its practice orientation will make it possible to solve important problems of ensuring the quality of education in the context of the implementation of measures for the digital transformation of the educational sphere.ru
dc.description.abstractПредметом рассмотрения является одно из оснований применения компонентов образовательного сегмента Республиканской информационно-образовательной среды – методические принципы их использования при организации и осуществлении предметного обучения. Автором акцентируется внимание на содержательном наполнении исследуемых принципов, детерминированных спецификой организации и осуществления дидактического процесса. Учет представляемых автором теоретико-методологических положений в своей практикоориентированности позволит решать важные задачи обеспечения качества образования в условиях осуществления мероприятий цифровой трансформации образовательной сферы.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : РИВШru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectцифровая трансформация образованияru
dc.subjectРеспубликанская информационно-образовательная средаru
dc.subjectдидактический процессru
dc.subjectсистема образованияru
dc.subjectметодические принципыru
dc.subjectпреемственностьru
dc.subjectdigital transformation of educationru
dc.subjectRepublican Information and Educational Environmentru
dc.subjectdidactic processru
dc.subjecteducation systemru
dc.subjectmethodological principlesru
dc.subjectcontinuityru
dc.titleМетодические принципы как одна из основ применения потенциала компонентов образовательного сегмента Республиканской информационно-образовательной среды в дидактическом процессеru
dc.title.alternativeMethodological principles as one of the foundations for applying the potential of components of the educational segment of the republican information and educational environment in the didactic processru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodicheskie_printsipy.pdf533.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.