Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/33145
Title: Museum of general secondary education and prospects for patriotic education of students
Other Titles: Музей учреждения общего среднего образования и перспективы патриотического воспитания учащихся
Authors: Yegorenko, E.E.
Егоренко, Е.Е.
Keywords: general secondary education institution museum
patriotic education
museum pedagogy
human spirituality
музей учреждения общего среднего образования
патриотическое воспитание
музейная педагогика
духовность человека
Issue Date: 2024
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Yegorenko, E. E. Museum of general secondary education and prospects for patriotic education of students / E. E. Yegorenko // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук. – 2024. – № 2. – С. 94-100.
Abstract: The article presents an author's view of the prospects for patriotic education of students in modern realities and museum pedagogy, as well as briefly discusses issues related to the implementation of a comprehensive state policy of national-patriotic education of the younger generation, which contributes to the consolidation of Belarusian society. The novelty of the study is due to the fact that in the museums of the institution of general secondary education today information technologies are actively used (virtual museums, exhibitions, Internet conferences, forum discussions), updating the system of measures of a worldview, ideological, legal, political, informational and organizational nature, implemented by the teaching staff in the process of interaction with the subjects of educational relations.
Description: В статье представлен авторский взгляд на перспективы патриотического воспитания учащихся в современных реалиях и музейной педагогики, а также кратко раскрываются вопросы, касающиеся реализации комплексной государственной политики национально-патриотического воспитания молодого поколения, способствующей консолидации белорусского общества. Новизна исследования обусловлена тем обстоятельством, что в музеях учреждения общего среднего образования сегодня активно используются информационные технологии (виртуальные музеи, выставки, интернет-конференции, форум-дискуссии), актуализируя систему мер мировоззренческого, идеологического, правового, политического, информационного и организационного характера, реализованных педагогическим коллективом в процессе взаимодействия с субъектами образовательных отношений.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File SizeFormat 
Museum.pdf330.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.