Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/33762
Title: | Организационно-методическое сопровождение подготовки физкультурных кадров в вузах Беларуси и Китая |
Other Titles: | Organizational and methodological support of preparation of physical education staff in universities of Belarus and China |
Authors: | Ню, Й. Яковлев, А.Н. Nu, Y. Yakovlev, A.N. |
Keywords: | физкультурные кадры высшая школа профессиональные компетенции мотивация студенты physical education personnel higher education professional competencies motivation students |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУФК |
Citation: | Ню, Й. Организационно-методическое сопровождение подготовки физкультурных кадров в вузах Беларуси и Китая / Й. Ню, А. Н. Яковлев // Ценности, традиции и новации современного спорта : материалы III Междунар. науч, конгр., Минск, 14-15 нояб. 2024 г. : в 3 ч. / Белорус. гос. ун-т физ. культуры ; редкол.: С. Б. Репкин (гл. ред.), Т. А. Морозевич-Шилюк (зам. гл. ред.) [и др.]. - Минск : БГУФК, 2024. - Ч. 3. - С. 298-304. |
Abstract: | В статье приведены основные положения подготовки физкультурных кадров в Беларуси и Китае. Выявлены мотивационные потребности студентов на реализацию своих профессиональных компетенций, которые формируются на основе знаний и выражении в виде лингвистических единиц, когнитивного использования для создания и интерпретации смысловых форм, обмена информацией друг с другом, адекватного и целесообразного построения речевых высказываний. Дидактические положения с позиций поведения в двигательной сфере определяются целями, факторами, сферами, ситуациями общения в будущей профессиональной деятельности. |
Description: | The article presents the main provisions of training physical education personnel in Belarus and China. The motivational needs of students for the implementation of their professional competencies are identified, which are formed on the basis of knowledge and expression in the form of linguistic units, cognitive use for the creation and interpretation of semantic forms, exchange of information with each other, adequate and appropriate construction of speech statements. Didactic provisions from the standpoint of behavior in the motor sphere are determined by the goals, factors, spheres, situations of communication in future professional activity. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Organizatsionno-metodicheskoe_soprovozhdenie.pdf | 3.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.