Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/33840
Title: Обеспечение принципов инклюзии в преемственном развитии
Authors: Лозицкий, В.Л.
Keywords: инклюзивное образование
информационно-образовательная среда
механизмы преемственного развития
субъектность инклюзивного образования
inclusive education
information and educational environment
mechanisms of succession development
subjectivity of inclusive education
Issue Date: 2025
Citation: Лозицкий, В. Л. Обеспечение принципов инклюзии в преемственном развитии / В. Л. Лозицкий // Адукацыя i выхаванне. – 2025. – №4(400). – С. 13-18.
Abstract: Статья посвящена изучению одного из важных аспектов реализации инклюзивного образования в Республике Беларусь — применению потенциала информационно-образовательной среды учреждений общего среднего и высшего образования. Автором выделены механизмы и организационно-педагогические условия обеспечения концептуальных теоретико-методологических положений, реализация которых позволяет решать задачи и достигать цель развития инклюзивного образования в рамках процессов цифровизации.
Description: The article is devoted to the study of one of the important aspects of the implementation of inclusive education in the Republic of Belarus — the use of the potential of the information and educational environment of institutions of general secondary and higher education. The author highlighted the mechanisms and organizational and pedagogical conditions for ensuring conceptual theoretical and methodological provisions, the implementation of which allows solving problems and achieving the goal of developing inclusive education within the framework of digitalization processes.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Obespechenie_printsipov_inkliuzii.pdf380.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.