Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTomilchik, E.V.-
dc.contributor.authorТомильчик, Э.В.-
dc.date.accessioned2025-07-30T13:33:09Z-
dc.date.available2025-07-30T13:33:09Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationTomilchik E.V. Axiological measurement of educational space in the institution of higher education of the Republic of Belarus / Tomilchik E.V. // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук. - 2025. - № 1. - С. 44-50.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/34493-
dc.descriptionВ статье автором рассматривается аксиологическое измерение воспитания в учреждениях высшего образования Республики Беларусь, что связано с организацией многофункциональной коммуникации и воспитательным императивом студенческой молодежи. Особый акцент сделан на современных подходах к патриотическому воспитанию и роли идеологической составляющей в педагогической практике. Актуальность и новизна проблематики определяется социально-значимой характеристикой личности современного студента, которая рассматривается во взаимосвязи с государственной идеологией, ценностным содержанием организационно-педагогического процесса и общением наставников со студенческой молодежью в учреждении высшего образования.ru
dc.description.abstractIn the article, the author considers the axiological dimension of education in institutions of higher education of the Republic of Belarus, which is associated with the organization of multifunctional communication and the educational imperative of student youth. Particular emphasis is placed on modern approaches to patriotic education and the role of the ideological component in pedagogical practice. The relevance and novelty of the problem is determined by the socially significant characteristic of the personality of a modern student, which is considered in conjunction with the state ideology, the value content of the organizational and pedagogical process and the communication of mentors with student youth in a higher education institution.ru
dc.language.isoenru
dc.subjectparentingru
dc.subjecteducational imperativeru
dc.subjecteducational spaceru
dc.subjectquality of educationru
dc.subjectaxiological measurement of educational spaceru
dc.subjectвоспитаниеru
dc.subjectвоспитательный императивru
dc.subjectвоспитательное пространствоru
dc.subjectкачество образованияru
dc.subjectаксиологическое измерение воспитательного пространстваru
dc.titleAxiological measurement of educational space in the institution of higher education of the Republic of Belarusru
dc.title.alternativeАксиологическое измерение воспитательного пространства в учреждении высшего образования Республики Беларусьru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aksiologicheskoe_izmerenie_vospitatelnogo_prostranstva.pdf341.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.