Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовосельцева, И.И.-
dc.contributor.authorNovoseltseva, I.-
dc.date.accessioned2025-08-21T09:52:51Z-
dc.date.available2025-08-21T09:52:51Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationНовосельцева, И. И. Языковая игра в белорусской рекламной коммуникации / И. И. Новосельцева // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам III Международной научно-практической конференции, Полесский государственный университет, г. Пинск, Республика Беларусь, (май 2025 г.) / Полесский государственный университет [и др.]; редкол.: В. И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2025. – Выпуск 3. - С. 80-87.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/34665-
dc.descriptionThis paper reviews the types of language game in the The Republic of Belarusian adver-tising discourse. The deri-vational models of the occasionalism’s are analyzed as a means of expressing evaluation and en-hancing the pragmatic effect. It is noted that active up-dating of semantics and structure of the precedent phenomenon in advertising taglines gives them the bright stylistic importance.ru
dc.description.abstractРассматриваются виды языковой игры в белорусском рекламном дискурсе. Анализируются деривационные модели окказионализмов как средства усиления оценки и прагматического эффекта. Отмечается, что активное обновление семантики и структуры прецедентных феноменов в рекламных слоганах придает им яркую стилистическую значимость.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherПинск : Полесский государственный университет-
dc.subjectрекламный дискурсru
dc.subjectязыковая играru
dc.subjectэкспрессияru
dc.subjectкоммуникацияru
dc.subjectпрагматикаru
dc.subjectadvertising discourseru
dc.subjectlanguage gameru
dc.subjectexpressionru
dc.subjectcommunicationru
dc.subjectpragmaticsru
dc.titleЯзыковая игра в белорусской рекламной коммуникацииru
dc.title.alternativeThe language game in the republic of Belarusian advertising communicationru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:2025 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iazykovaia_igra_v_belorusskoi_reklamnoi_kommunikatsii.pdf330.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.