Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/34706
Title: | Лингвистические маркеры субъектной организации альбома «Ludalut» (2023) белорусской метал-группы «Vihilija» |
Other Titles: | Linguistic markers of the subject organisation of the album «Ludalut» (2023) by the the Republic of Belarusian metal band «Vihilija» |
Authors: | Локтевич, Е. В. Loktevich, E. V. |
Keywords: | песенная поэзия субъектная организация субъект сознания образ хронотоп лингвистические маркеры subject organisation subject of consciousness image chronotope linguistic markers |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Пинск: Полесский государственный университет |
Citation: | Локтевич, Е. В. Лингвистические маркеры субъектной организации альбома «Ludalut» (2023) белорусской метал-группы «Vihilija» / Е. В. Локтевич // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам III Международной научно-практической конференции, Полесский государственный университет, г. Пинск, Республика Беларусь, (май 2025 г.) / Полесский государственный университет [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2025. – Выпуск 3. - С. 223-232. |
Abstract: | Статья посвящена исследованию специфики лингвистического оформления субъектной организации вербальных текстов песен альбома «Ludalut» современной белорусской метал-группы «Vihilija». Определяются особенности языковой реализации субъектов и объектов сознания, субъектно-объектных отношений, лирического «я», наделенного чертами субъекта синкретической эпохи. Выявлено, что субъектная организация альбома полифонична, демонстрирует взаимозаменяемость и бездистантность множественных субъектов, отличается замкнутостью бытийно-небытийного хронотопа. |
Description: | The article is devoted to the study of the specifics of the linguistic design of the subjective organisation of the verbal texts of the songs of the album «Ludalut» by the modern The Republic of Belarusian metal band «Vihilija». The peculiarities of the linguistic real-isation of subjects and objects of consciousness, subject-object relations, lyrical «I» endowed with the features of the subject of the syncretic epoch are determined. It is revealed that the subject organisation of the album is polyphonic, demonstrates the inter-changeability and distancelessness of multiple subjects, and is distinguished by the closedness of the being-non-being chronotope. |
Appears in Collections: | 2025 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lingvisticheskie_markery.pdf | 293.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.