Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.Л.-
dc.contributor.authorLozitsky, V.L.-
dc.date.accessioned2025-09-18T06:37:58Z-
dc.date.available2025-09-18T06:37:58Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЛозицкий, В. Л. Применение дидактического потенциала ЭУМК «История белорусской государственности» в системе оценивания учебных достижений студентов учреждения высшего образования / В. Л. Лозицкий // Весці БДПУ. Серыя 2. Гісторыя. Філасофія. Паліталогія. Сацыялогія. Эканоміка. Культуралогія. - 2025. - № 2 (124). - С. 80-84.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/34845-
dc.descriptionThe article discusses the practical use of the didactic potential of the electronic educational and methodological complex «History of Belarusian statehood» in the organized educational activities of its subjects when assessing the educational achievements of students of higher education institutions. The author substantiates the provisions on the systematic application of the criteria-oriented approach developed on the basis of the educational platform Moodle of the control and diagnostic tools of one of the components of the information and educational environment of a modern university. As part of the methodology for studying the discipline «History of Belarusian statehood,» issues of integration of high-tech control and measuring materials into the organization of the training process as didactic means of control and assessment are considered. Taking into account the scientific generalizations formulated by the author is important for creating effective models of organizing and implementing educational activities mediated by the use of information and communication technologies in the context of developing resources of the educational segment of the Republican information and educational environment adapted to achieve the goals and solve the problems of modern higher education.ru
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблематика практического использования дидактического потенциала электронного учебно-методического комплекса «История белорусской государственности» в организуемой образовательной деятельности ее субъектов при осуществлении оценивания учебных достижений студентов учреждений высшего образования. Автором обосновываются положения о системном применении разработанного с позиций критериально-ориентированного подхода на базе образовательной платформы Moodle контрольно-диагностического инструментария одного из компонентов информационно-образовательной среды современного университета. В рамках методики изучения учебной дисциплины «История белорусской государственности» рассматриваются вопросы интеграции высокотехнологичных контрольно-измерительных материалов в организацию процесса обучения в качестве дидактических средств контроля и оценивания. Учет формулируемых автором научных обобщений важен для создания эффективных моделей организации и осуществления образовательной деятельности, опосредованной применением средств информационно-коммуникационных технологий в условиях разработки адаптированных для достижения целей и решения задач современного высшего образования ресурсов образовательного сегмента республиканской информационно-образовательной среды.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.subjectинформационно-образовательная среда учреждения образованияru
dc.subjectреспубликанская информационно-образовательная средаru
dc.subjectинформационно-коммуникационные технологииru
dc.subjectэлектронный учебно-методический комплексru
dc.subjectметодика обучения историиru
dc.subjecthigher educationru
dc.subjectinformation and educatioenvironment of the educational institutionru
dc.subjectrepublican information and educational environmentru
dc.subjectinformation and communication technologiesru
dc.subjectelectroniceducational and methodological complexru
dc.subjecthistory teaching methodologyru
dc.titleПрименение дидактического потенциала ЭУМК «История белорусской государственности» в системе оценивания учебных достижений студентов учреждения высшего образованияru
dc.title.alternativeApplication of the didactic potential of the electronic educational and methodological complex «History of Belarusian statehood» in the system of assessing educational achievements of students of higher education institutionru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Primenenie_didakticheskogo.pdf897.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.