Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/35016
Title: Лексико-синтаксический аспект перевода англоязычных рекламных текстов парфюмерной продукции Dior
Other Titles: Lexico-syntactic aspect of translation of English advertising texts
Authors: Селюжицкая, Л.Н.
Шелест, М.В.
Seluzhitskaya, L.N.
Shelest, M.V.
Keywords: перевод
лексико-синтаксический
рекламный текст
англоязычный
translating
lexical
syntactic
advertising text
English language
Issue Date: 2025
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Селюжицкая, Л. Н. Лексико-синтаксический аспект перевода англоязычных рекламных текстов парфюмерной продукции Dior / Л. Н. Селюжицкая, М. В. Шелест // Материалы V международной научно-практической конференции «Инжиниринг: теория и практика», Полесский государственный университет, г. Пинск, Республика Беларусь, 25 апреля 2025 г. / [ редкол.: В. И. Дунай, И. А. Пригодич ] ; Полесский государственный университет [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2025. – С. 210-213.
Abstract: В данной статье рассмотрены особенности перевода англоязычных рекламных текстов на русский язык. Авторами выполнен подробный анализ англоязычных рекламных текстов парфюмерной продукции Dior с учетом лексико-синтаксического аспекта.
Description: This article examines the specifics of translating English-language advertising texts into Russian. The authors have carried out a detailed lexical and syntactic analysis of English-language advertising texts for Dior perfume products.
Appears in Collections:2025 год

Files in This Item:
File SizeFormat 
Leksiko_sintaksicheskii_aspekt_perevoda.pdf324.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.