Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/54
Title: Историческая память как один из параметров оценивания учебных достижений
Other Titles: Historical memory as one of the parameters of evaluation of training achievements
Authors: Ярошевич, Л.А.
Yaroshevich, L.A.
Keywords: педагогика
история
учебный процесс
Issue Date: 2011
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Ярошевич, Л. А. Историческая память как один из параметров оценивания учебных достижений / Л. А. Ярошевич // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2011. - №2. - С. 37-40
Abstract: Статья посвящена актуальной проблеме трансляции в современной образовательной среде национального культурного и исторического наследия и исторической памяти поколению современной студенческой молодежи. Исследование феномена исторической памяти, ее содержание и функции, а также другие концептуальные положения рассматриваются как исторической, так и педагогической науками. Автором предлагается введение в качестве одного из важнейших параметров оценивания учебных достижений обучаемых исторической памяти как транслируемого социального опыта предшествующих поколений.
The article is devoted to the topical problem of translation in modern educational environment of the national cultural and historical heritage and historical memory of the older generation of modern student youth. Research of the phenomenon of historical memory, its contents and functions, as well as other conceptual provisions are considered as historical and pedagogical sciences. The author proposes the introduction as one of the most important parameters of evaluation of the educational achievements of the students of historical memory as the uploaded social experience of the previous generations.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71.pdf247.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.