Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/7805
Title: Музыка: здоровьесбережение и психокоррекция эмоционального состояния
Other Titles: Music: saving of health and psychological correction the emotional state
Authors: Бурая, Л.В.
Buraya, L.V.
Keywords: Педагогика
Психология
Issue Date: 2011
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Бурая, Л.В. Музыка: здоровьесбережение и психокоррекция эмоционального состояния / Л.В. Бурая // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2011. - № 2. - С. 40-45
Abstract: Статья посвящена актуальным проблемам общего образования подростков. Использование интеграции искусств, объединенных в один историко-культурный контекст в виде художественной деятельности всех участников образовательного процесса, дается как элемент нового. Особое внимание в этой статье уделяется условиям реализации авторской концепции общего музыкально¬го образования. Эти условия следующие: гарантия качества общего музыкального воспитания на уроках; накопление духовного опыта в соответствии с его практическими, психологическими и педагогическими аспектами, организация широкого исторического и художественного контекста на уроках творческой самореализации, стимулирование различных форм творческой самореализации учащихся; обязательная 3-х уровневая педагогическая диагностика и другие.
The article is devoted to the actual problems of general education of teenage pupils. Here the author approach to the solution of pupil's creative self-realization problem, based on possibilities of integrated process, is given. The usage of arts integration united in one historical-cultural context and organized in the form of art activity of all the participants of educational process is given as a new element. Particular attention in this article is given to the conditions of realization of the author's conception of general musical education. These conditions are the following: guarantee of quality of general musical education at the lessons; accumulation of spiritual experience according to its practical, psychological and pedagogical aspects; organization of broad historical and artistic context at the lessons, creative selfrealization; creation of special didactosphere of integrated Art lessons, stimulating different forms of creative self- realization of pupils; compulsory 3-level pedagogical diagnostics and others.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf4.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.