Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/7805
Title: | Музыка: здоровьесбережение и психокоррекция эмоционального состояния |
Other Titles: | Music: saving of health and psychological correction the emotional state |
Authors: | Бурая, Л.В. Buraya, L.V. |
Keywords: | Педагогика Психология |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Бурая, Л.В. Музыка: здоровьесбережение и психокоррекция эмоционального состояния / Л.В. Бурая // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2011. - № 2. - С. 40-45 |
Abstract: | Статья посвящена актуальным проблемам общего образования подростков. Использование интеграции искусств, объединенных в один историко-культурный контекст в виде художественной деятельности всех участников образовательного процесса, дается как элемент нового. Особое внимание в этой статье уделяется условиям реализации авторской концепции общего музыкально¬го образования. Эти условия следующие: гарантия качества общего музыкального воспитания на уроках; накопление духовного опыта в соответствии с его практическими, психологическими и педагогическими аспектами, организация широкого исторического и художественного контекста на уроках творческой самореализации, стимулирование различных форм творческой самореализации учащихся; обязательная 3-х уровневая педагогическая диагностика и другие. The article is devoted to the actual problems of general education of teenage pupils. Here the author approach to the solution of pupil's creative self-realization problem, based on possibilities of integrated process, is given. The usage of arts integration united in one historical-cultural context and organized in the form of art activity of all the participants of educational process is given as a new element. Particular attention in this article is given to the conditions of realization of the author's conception of general musical education. These conditions are the following: guarantee of quality of general musical education at the lessons; accumulation of spiritual experience according to its practical, psychological and pedagogical aspects; organization of broad historical and artistic context at the lessons, creative selfrealization; creation of special didactosphere of integrated Art lessons, stimulating different forms of creative self- realization of pupils; compulsory 3-level pedagogical diagnostics and others. |
Appears in Collections: | № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.