Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/11100
Title: Swot–анализ как способ стратегического планирования конкурентоспособности туристического предприятия
Other Titles: Swot–analysis as a Method of Strategic Planning of Tourism Enterprises Competitiveness
Authors: Жолох, Т.Г.
Васильченко, А.О.
Zholoh, T.G.
Vasilchenko, A.O.
Keywords: Туристическое предприятие
Туризм
Issue Date: 2016
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Жолох, Т. Г. SWOT-анализ как способ стратегического планирования конкурентоспособности туристического предприятия / Т. Г. Жолох, А. О. Васильченко // Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал. - 2016. - № 1. - С. 23-30
Abstract: SWOT–анализ является элементом стратегического планирования конкурентоспособности туристического предприятия. В статье отражены основные этапы проведения анализа, выявлены факторы, характеризующие внешнюю и внутреннюю среду регионального туристического предприятия, а также произведены оценка и ранжирование выявленных факторов. Составлена итоговая матрица SWOT–анализа и сформулированы стратегии развития туристического предприятия.
SWOT analysis is an element of strategic planning of competitiveness of tourist enterprises. The article reflects the main stages of the analysis, the factors characterizing the external and internal environment of the regional tourism enterprises as well as the assessment and ranking of the identified factors. Summarized matrix of the SWOT analysis and formulated strategy of tourism enterprises.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf373.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.