Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/13199
Title: Маркетинг дестинаций
Other Titles: Marketing of Destinations
Authors: Васильченко, А.О.
Юнгова, М.В.
Vasylchenko, A.O.
Yungova, M.V.
Keywords: Туризм
Маркетинг в туризме
Маркетинг дестинаций
Бренд
Issue Date: 2017
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Васильченко, О. А. Маркетинг дестинаций / О. А. Васильченко, М. В. Юнгова // Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал. - 2017. - № 2. - С. 3-7
Abstract: В статье рассматривается макркетинг дестинации как принципиально инновационный метод менеджмента территории. Описаны основные цели регионального маркетинга, их отражение в виде конкретных показателей или нематериальных преимуществ, также описана иерархическая типология и компоненты дестинации как единого целостного продукта. Приведены важнейшие аспекты менеджмента региона и инструменты, позволяющие внедрить маркетинг дестинации. Предложены современные инструменты реализации стратегических маркетинговых мероприятий в дестинациях, а также формирования бренда территории.
The article considers the marketing of destination as a fundamentally innovative method of management of the territory. The main goals of regional marketing, their reflection in the form of specific indicators or intangible advantages, describes the hierarchical typology and components of destination as a single integrated product. Important aspects of the region's management and tools that enable the marketing of destination are presented. Modern tools for implementing strategic marketing activities in destinations, as well as forming a brand of the territory are proposed.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasil'chenko_AO_Jungova_MV_Marketing_destinacij.pdf448.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.