Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/14562
Title: ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ АРГУМЕНТАЦИИ В ПРОЦЕССЕ ИНОЯЗЫЧНОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ
Other Titles: ENHANCING ARGUMENTATIVE SKILLS IN THE PROCESS OF FOREIGN–LANGUAGE PROFESSIONAL EDUCATION
Authors: Жмакина, Т.В.
Zhmakina, T.
Keywords: академическая грамотность
аргументация
прагма–диалектическая теория аргументации
аргументативная компетенция
навыки аргументации
academic literacy
argumentation
pragma–dialectical theory of argumentation
argumentative competence
argumentative skills
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам I Международной научно-практической конференции, Пинск, 12 апреля 2019 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.]; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2019. – Вып. 1. – С. 112-118.
Abstract: В современной образовательной ситуации необходимость формирования навыков академической грамотности студентов на всех уровнях обучения становится все более очевидной. Эта работа, помимо овладения языковыми навыками на родном и иностранном языках, требует развития метаязыковых компетенций, к которым относятся умение логично выстраивать текст, структурировать и оформлять доказательства, аргументацию и опровержение, критически анализировать и обобщать разные данные. В этой связи является необходимым рассмотреть потенциал теории аргументации при формировании аргументативных компетенций обучаемых.
The necessity to enhance academic literacy skills for students at all training levels is becoming increasingly evident in the present–day educational situation. This activity, besides mastering language skills both in the native and the foreign languages, requires developing such meta–language competences as skills to frame texts logically; structure and form backings, warrants, argumentation, rebuttals and refutation; analyze and value various data critically. In this respect, it seems relevant to consider the potential of argumentation theory to teach students the argumentative competences.
Appears in Collections:2019 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhmakina TV_Formirovanie navykov argumentatsii.pdf464.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.