Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/16717
Title: Культура и гражданское образование: аксиологическая матрица личности
Other Titles: Culture and Civic Education: Axiological Matrix of Personality
Authors: Соколова, А.А.
Каленчук, Т.В.
Sokolova, A.A.
Kalenchuk, T.V.
Keywords: гражданское образование
гражданское общество
гуманистические ценности
аксиологическая матрица личности
civic education
civil society
humanistic values
axiological matrix of personality
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Соколова, А. А. Культура и гражданское образование: аксиологическая матрица личности / А. А. Соколова, Т. В. Каленчук // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2019. - № 2. - С. 68-72.
Abstract: Гражданское образование считается перспективным инновационным направлением педагогических исследований, характеризующих новизну авторской интерпретации проблемы. Современные процессы демократизации в Республике Беларусь и создание правового государства предполагают интенсивное развитие научной мысли в процессе реализации практико-ориентированных подходов, связанных с гражданским образованием как педагогическим явлением, которое требует философского осмысления. В настоящий период гражданское образование находится в эпицентре дискуссий педагогической общественности Республики Беларусь, которая обсуждает вопросы, касающиеся процесса формирования человека-гражданина, а также стандартов современного образования.
Description: Civic education is considered a promising, or rather, innovative direction of pedagogical research, characterizing the novelty of the author's interpretation of the problem. Modern processes of democratization in the Republic of Belarus and the creation of the rule of law suggest intensive development of scientific thought in the process of implementation of practice-oriented approaches related to civil education as a pedagogical phenomenon that requires philosophical reflection. At the present time, civil education is at the epicenter of discussions of the pedagogical community of the Republic of Belarus, which discusses issues related to the process of formation of a person-citizen, as well as standards of modern education.
Appears in Collections:№ 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.