Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/16816
Title: Дифференцированный подход, развитие, физические качества детей старшего дошкольного возраста
Other Titles: Differentiated Approach, Development, Physical Qualities of Children of the Preschool Age
Authors: Шарикало, Н.А.
Sharikalo, N.A.
Keywords: развитие
физические качества
дети старшего дошкольного возраста
условия реализаций дифференцированного подхода
development
physical qualities
preschool children
conditions for the implementation of a differentiated approach
Issue Date: 2019
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Шарикало, Н. А. Дифференцированный подход, развитие, физические качества детей старшего дошкольного возраста / Н. А. Шарикало // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2019. - № 2. - С. 22-26.
Abstract: Статья посвящена особенностям развития физических качеств детей старшего дошкольного возраста в условиях реализаций дифференцированного подхода. Автором показаны определенные условия, соблюдение которых обеспечивает эффективность развития физических качеств детей старшего дошкольного возраста в условиях реализации дифференцированного подхода. К данным условиям были отнесены: педагогическое взаимодействие руководителя физического воспитания и детей старшего дошкольного возраста; использование оздоровительного, образовательного, воспитательного направления; использование подвижных игр. Выделенные условия акцентируют внимание руководителей физического воспитания на их соблюдении, что обеспечивает эффективность развития физических качеств детей старшего дошкольного возраста в условиях реализации дифференцированного подхода.
Description: The article is devoted to the features of the development of physical qualities of preschool children in the context of the implementation of a differentiated approach. The author reveals certain conditions, compliance with which ensures the effectiveness of the development of physical qualities of children of preschool children in the context of the implementation of a differentiated approach. These conditions included: pedagogical interaction of the head of physical education and children of preschool age; the use of health, educational, educational directions; the use of outdoor games. The highlighted conditions accentuate the attention of the leaders of physical education on their observance, which ensures the effectiveness of the development of the physical qualities of older preschool children in the context of a differentiated approach.
Appears in Collections:№ 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.