Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКопытовских, А.В.-
dc.contributor.authorKopytovsky, A.V.-
dc.date.accessioned2020-05-29T11:08:37Z-
dc.date.available2020-05-29T11:08:37Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКопытовских, А.В. Программа воздействия маркетинговой стратегии на прибыль предприятий Полесского региона / А.В. Копытовских // Экономика и менеджмент инновационных технологий : научно-практический журнал. – 2014. – № 2. – С. 37-49.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/18963-
dc.descriptionIn article the mathematical model of influence of the basic marketing factors on enterprise profit is developed on the basis of the analysis of materials of the financial and economic reporting, cards of marketing processes, reports on work of department of marketing, standards of the enterprise for system of quality in the field of marketing, plans of marketing activity, etc. The following is carried to the most significant factors: a share of economic division in the market, rates of increase of industry, costs for enhancement of quality of goods, the investment into innovative activity, degree of differentiation of assortment, degree of vertical integration at goods distribution. The model is used for development of effective marketing strategies by their optimisation with simplex method use.ru
dc.description.abstractВ статье на основе анализа материалов финансово-экономической отчетности, карт маркетинговых процессов, отчетов о работе отдела маркетинга, стандартов предприятия по системе качества в области маркетинга, планов маркетинговой деятельности и др. разработана математическая модель воздействия основных маркетинговых факторов на прибыль предприятия. К наиболее значимым факторам отнесены следующие: доля хозяйственного подразделения на рынке, темпы роста отрасли, затраты на совершенствование качества продукции, инвестиции в инновационную деятельность, степень дифференциации ассортимента, степень вертикальной интеграции при распределении товара. Модель используется для выработки эффективных стратегий маркетинга путем их оптимизации с использованием симплекс-метода.ru
dc.language.isoru-
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectвертикальная интеграцияru
dc.subjectдоля на рынкеru
dc.subjectинновацииru
dc.subjectкачество продукцииru
dc.subjectприбыльru
dc.subjectстратегии маркетингаru
dc.subjectтемпы ростаru
dc.subjectтоварная дифференциацияru
dc.subjecta share in the marketru
dc.subjectan innovationru
dc.subjectcommodity differentiationru
dc.subjectmarketing strategiesru
dc.subjectprofitru
dc.subjectquality of goodsru
dc.subjectrates of increaseru
dc.subjectvertical integrationru
dc.titleПрограмма воздействия маркетинговой стратегии на прибыль предприятий Полесского регионаru
dc.title.alternativeThe program of influence of marketing strategy on profit of the enterprises of Polessky regionru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.