Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18963
Title: Программа воздействия маркетинговой стратегии на прибыль предприятий Полесского региона
Other Titles: The program of influence of marketing strategy on profit of the enterprises of Polessky region
Authors: Копытовских, А.В.
Kopytovsky, A.V.
Keywords: вертикальная интеграция
доля на рынке
инновации
качество продукции
прибыль
стратегии маркетинга
темпы роста
товарная дифференциация
a share in the market
an innovation
commodity differentiation
marketing strategies
profit
quality of goods
rates of increase
vertical integration
Issue Date: 2014
Citation: Копытовских, А.В. Программа воздействия маркетинговой стратегии на прибыль предприятий Полесского региона / А.В. Копытовских // Экономика и менеджмент инновационных технологий : научно-практический журнал. – 2014. – № 2. – С. 37-49.
Abstract: В статье на основе анализа материалов финансово-экономической отчетности, карт маркетинговых процессов, отчетов о работе отдела маркетинга, стандартов предприятия по системе качества в области маркетинга, планов маркетинговой деятельности и др. разработана математическая модель воздействия основных маркетинговых факторов на прибыль предприятия. К наиболее значимым факторам отнесены следующие: доля хозяйственного подразделения на рынке, темпы роста отрасли, затраты на совершенствование качества продукции, инвестиции в инновационную деятельность, степень дифференциации ассортимента, степень вертикальной интеграции при распределении товара. Модель используется для выработки эффективных стратегий маркетинга путем их оптимизации с использованием симплекс-метода.
Description: In article the mathematical model of influence of the basic marketing factors on enterprise profit is developed on the basis of the analysis of materials of the financial and economic reporting, cards of marketing processes, reports on work of department of marketing, standards of the enterprise for system of quality in the field of marketing, plans of marketing activity, etc. The following is carried to the most significant factors: a share of economic division in the market, rates of increase of industry, costs for enhancement of quality of goods, the investment into innovative activity, degree of differentiation of assortment, degree of vertical integration at goods distribution. The model is used for development of effective marketing strategies by their optimisation with simplex method use.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.