Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/18991
Title: Модель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей
Other Titles: Model of simulation training for students of medical colleges
Authors: Лаптиева, Л.Н.
Рублевская, Е.И.
Laptiyeva, L.N.
Rublevskaya, E.I.
Keywords: модель
симуляционное обучение
учащиеся
медицинский колледж
этапы
блоки
model
simulation training
students
medical college
stages
blocks
Issue Date: 2019
Citation: Лаптиева, Л. Н. Модель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей / Л. Н. Лаптиева, Е. И. Рублевская // Проблемы здоровья и экологии : научно-практический журнал. - 2019. - № 4 (62). - С. 100-105.
Abstract: Цель: разработать модель симуляционного обучения учащихся медицинских колледжей. Материалы и методы. Проведен анализ нормативных документов и программ обучения в медицинских колледжах, анализ литературных источников по проблеме исследования, также использованы методы анкетирования, моделирования.Результаты. Модель симуляционного обучения включает следующие этапы: доклинический, клинический и производственный. Моделирование процесса симуляционного обучения на каждом из этапов позволяет выделить в модели следующие блоки: целевой, проблемный, содержательный и оценочный, имеющие свою структуру и содержание. Заключение. Предложенная модель симуляционного обучения учащихся упорядочивает деятельность всех субъектов образовательного процесса в медицинских колледжах, позволяет осуществлять ее поэтапно и достигнуть высокого уровня владения профессиональными знаниями и умениями уже в период обучения, тем самым обеспечивая успешную адаптацию молодых специалистов в учреждениях здравоохранения.
Description: Objective: to develop a model of simulation training for students of medical colleges.Material and methods. The normative documents and training programs of medical colleges, literature on the research problem have been analyzed, the methods of questioning, modeling have been applied. Results. A model of simulation training includes the following stages: preclinical, clinical, and on-the-job. Simulation training modeling at each stage allows to identify the following blocks: special -purpose, problem-specific, content-specific, and evaluative, having their own structure and content. Conclusion. The proposed model of simulation training for the students streamlines the activities of all the subjects of the educational process at medical colleges, makes it possible to carry them out step-wise and to achieve a high level of professional knowledge and skills during the medical training, thereby ensuring successful adaptation of young professionals in health care institutions.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Laptieva_LN_Model'_simuliatsionnogo_obucheniia_uchashchikhsia_meditsinskikh_kolledzhei.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.