Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрусь, П.-
dc.contributor.authorKrus, P.-
dc.date.accessioned2021-01-29T09:01:37Z-
dc.date.available2021-01-29T09:01:37Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГосударства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 562-571.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/21006-
dc.descriptionThis article examines some of the methodological problems of studying the worldview of student youth in the context of the educational process. The need for a comprehensive study is stated, within the framework of which it is possible to understand the systemic structural relationships not only of individual social groups, but also of the whole society. The results of integrated knowledge will allow, according to the author, to develop effective strategies and programs aimed at ensuring the safe sustainable development of society and its main structural elements. The article presents some sociological data that convincingly demonstrate the understanding of today's youth of the most important factors in the formation of their worldview. The relationship of these factors is shown. The key concepts in the article are: education, society, family, an integrated approach, worldview, value orientations, sustainable development.ru
dc.description.abstractВ настоящей статье рассматриваются некоторые методологические проблемы исследований мировоззрения студенческой молодежи в контексте образовательного процесса. Утверждается необходимость комплексного исследования, в рамках которого возможно познание системных структурных взаимосвязей не только отдельных социальных групп, но и всего общества. Результаты комплексного познания позволят, по мнению автора, разработать эффективные стратегии и программы направленные на обеспечение безопасного устойчивого развития общества и его основных структурных элементов. В статье приведены некоторые социологические данные, убедительно демонстрирующие понимание современной молодежью важнейших факторов формирования их мировоззрения. Показана взаимосвязь этих факторов.ru
dc.language.isoru-
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectобразованиеru
dc.subjectобществоru
dc.subjectсемьяru
dc.subjectкомплексный подходru
dc.subjectмировоззрениеru
dc.subjectценностные ориентацииru
dc.subjectустойчивое развитиеru
dc.subjecteducationru
dc.subjectsocietyru
dc.subjectfamilyru
dc.subjectintegrated approachru
dc.subjectworldviewru
dc.subjectvalue orientationsru
dc.subjectsustainable developmentru
dc.titleМетодологические проблемы исследования мировоззрения студенческой молодежи в контексте образовательного процессаru
dc.title.alternativeMethodological problems of research of students ' worldview in the context of the educational processru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:2020 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.