Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯрошевич, Л.-
dc.contributor.authorYaroshevich, L.-
dc.date.accessioned2021-02-01T07:58:58Z-
dc.date.available2021-02-01T07:58:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГосударства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 654-659.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/21020-
dc.descriptionThe article highlights the problem of determining the parameters of educational achievements of students in the implementation of their certification in the history of Belarus based on the results of training and education at the third stage of General secondary education. The article describes the theoretical foundations and defines effective scientific and methodological conditions for the implementation of control and evaluation activities in the implementation of the competence-based approach to teaching history.ru
dc.description.abstractСтатья освещает проблему определения параметров учебных достижений учащихся при осуществлении их аттестации по истории Беларуси по результатам обучения и воспитания на третьей ступени общего среднего образования. Охарактеризованы теоретические основы и определены эффективные научно-методические условия осуществления контрольно-оценочной деятельности при реализации компетентностного подхода к обучению истории.ru
dc.language.isoru-
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectистория Беларусиru
dc.subjectитоговая аттестацияru
dc.subjectкачества учебных знанийru
dc.subjectcompetence approachru
dc.subjecthistory of Belarusru
dc.subjectfinal certificationru
dc.subjectquality of educational knowledgeru
dc.titleНаучно-методические условия реализации компетентностного подхода к обучению учащихся при проведении их итоговой аттестации по истории Беларусиru
dc.title.alternativeScientific and methodological conditions for the implementation of a competence approach to learning of students when carrying out their final certification in the history of Belarusru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:2020 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.