Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/21020
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ярошевич, Л. | - |
dc.contributor.author | Yaroshevich, L. | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-01T07:58:58Z | - |
dc.date.available | 2021-02-01T07:58:58Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 654-659. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/21020 | - |
dc.description | The article highlights the problem of determining the parameters of educational achievements of students in the implementation of their certification in the history of Belarus based on the results of training and education at the third stage of General secondary education. The article describes the theoretical foundations and defines effective scientific and methodological conditions for the implementation of control and evaluation activities in the implementation of the competence-based approach to teaching history. | ru |
dc.description.abstract | Статья освещает проблему определения параметров учебных достижений учащихся при осуществлении их аттестации по истории Беларуси по результатам обучения и воспитания на третьей ступени общего среднего образования. Охарактеризованы теоретические основы и определены эффективные научно-методические условия осуществления контрольно-оценочной деятельности при реализации компетентностного подхода к обучению истории. | ru |
dc.language.iso | ru | - |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | компетентностный подход | ru |
dc.subject | история Беларуси | ru |
dc.subject | итоговая аттестация | ru |
dc.subject | качества учебных знаний | ru |
dc.subject | competence approach | ru |
dc.subject | history of Belarus | ru |
dc.subject | final certification | ru |
dc.subject | quality of educational knowledge | ru |
dc.title | Научно-методические условия реализации компетентностного подхода к обучению учащихся при проведении их итоговой аттестации по истории Беларуси | ru |
dc.title.alternative | Scientific and methodological conditions for the implementation of a competence approach to learning of students when carrying out their final certification in the history of Belarus | ru |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | 2020 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Iaroshevich_L_Nauchno-metodicheskie_usloviia realizatsii kompetentnostnogo podkhoda k obucheniiu uchashchikhsia pri provedenii ikh itogovoi attestatsii po istorii Belarusi.pdf | 317.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.