Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПоливаев, А.Г.-
dc.contributor.authorФомичева, Н.В.-
dc.contributor.authorГригорович, И.Н.-
dc.contributor.authorPolivaev, A.G.-
dc.contributor.authorFomicheva, N.V.-
dc.contributor.authorGrigorovich, I.N.-
dc.date.accessioned2021-02-25T08:33:07Z-
dc.date.available2021-02-25T08:33:07Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПоливаев, А.Г. Практико-ориентированная подготовка педагога по физической культуре в условиях требований профессионального стандарта «Педагог» / А.Г. Поливаев, Н.В. Фомичева, И.Н. Григорович // Теория и практика физической культуры : научно-теоретический журнал. - 2016. - № 11. - С. 20-22.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/21392-
dc.descriptionThe Teacher Education Support Concept being implemented in the Russian Federation assumes the practice-driven education of teachers as a key vector of the teacher education process. Still unsolved at this juncture are a few problems of the teacher training process to give universal knowledge and skills under the academic physical education curriculum to attain subjective and largely intersubjective goals of the education process. Objective of the study was to develop and test a phased practice-driven education model in application to a physical education teacher. Subject to the study were 16 fourth-year students of the Pedagogical Institute majoring in “Pedagogical Education” discipline (Physical Educaton specialization). The study generated basic indicators of the future PE teacher’s professional educational skills and primary labour qualities.ru
dc.description.abstractРеализуемая в РФ Концепция поддержки развития педагогического образования закладывает основной вектор развития педагогического образования – это практико-ориентированная подготовка педагогических кадров. На данном этапе остаются нерешенными проблемы подготовки педагога к решению задач по формированию универсальных учебных действий обучающихся в процессе занятий физической культурой и достижению ими предметных, в большей мере метапредметных и личностных результатов обучения. Цель исследования – разработка и апробация модели этапной практико-ориентированной подготовки педагога по физической культуре. Исследование проведено с участием 16 студентов 4-го курса педагогического института, обучающихся по направлению подготовки «Педагогическое образование» (профиль «Физкультурное образование»). В исследовании получены исходные результаты сформированности профессионально-педагогических умений и первичных трудовых действий будущего учителя ФК.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectсистемно-деятельностный подходru
dc.subjectмодель подготовкиru
dc.subjectпрактико-ориентированная подготовка педагогаru
dc.subjectпрофессиональный стандарт «Педагог»ru
dc.subjectтрудовые действия учителяru
dc.subjectтрудовые функции учителяru
dc.subjectsystemic activation approachru
dc.subjecttraining modelru
dc.subjectteacher's practicedriven educationru
dc.subject“Teacher” Professional Standardru
dc.subjectteacher’s labour actionsru
dc.subjectteacher’s labour functionsru
dc.titleПрактико-ориентированная подготовка педагога по физической культуре в условиях требований профессионального стандарта «Педагог»ru
dc.title.alternativePhysical education teacher’s practice-driven training designedas providedby "Teacher" professional standardru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polivaev_AG_Praktiko-orientirovannaia_podgotovka_pedagoga.pdf275.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.