Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/22484
Title: Пищевое поведение, личностные особенности и стрессоустойчивость современных студентов Республики Беларусь
Other Titles: Food behavior, personality features and stress resistance of modern students of the Republic of Belarus
Authors: Дунай, В.И.
Аринчина, Н.Г.
Сидоренко, В.Н.
Dunai, V.
Arinchina, N.
Sidorenko, V.
Keywords: пищевое поведение
личностные особенности
стрессоустойчивость
факторы риска
Issue Date: 2013
Citation: Дунай, В.И. Пищевое поведение, личностные особенности и стрессоустойчивость современных студентов Республики Беларусь / В.И. Дунай, Н.Г. Аринчина, В.Н. Сидоренко // Экологический вестник: научно-практический журнал. – 2013. – № 4 (26). – С. 34–42.
Abstract: Выявлено, что пониженный уровень стрессоустойчивости сочетается с особенностями пищевого поведения студентов: отмечается достоверно более высокий уровень показателей по шкалам «Очистительного поведения», «Ночного приема пищи», «Семейного воспитания пищевого поведения»; достоверно более высокий уровень применения типов пищевого поведения – ограничительного, эмоциогенного, экстернального. Определена большая выраженность некоторых факторов риска (нарушения сна, метеозависимость, отягощенная наследственность, низкая физическая активность) у студентов с низкой стрессоустойчивостью. Выявлены особенности личностной структуры студентов с низкой стрессоустойчивостью: более низкий интеллектуальный уровень, меньшая эмоциональная устойчивость.
Description: It is revealed that a reduced level of stress is combined with the features of students’ food behavior, i.e. significantly higher scores are observed on the scales of “Cleansing behaviour”, “Night eating”, and “Family education of food behavior”, and there is higher level of the application of food behavior types - restrictive, emotional, and external. Larger expression of some risk factors ( sleep disorders, weather dependence, and low physical activity) is determined for students with low stress resistance. The features of students’ personality structure are identified for students with low stress resistance, i.e. the lower intelligence level, the less emotional stability.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pishchevoe_povedenie.pdf779.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.