Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/23828
Title: Психолого-педагогическиае аспекты восприятия будущего в юношеском возрасте в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью
Other Titles: Psychological and pedagogical aspects of the future perception in youth in youth in the processactivities of physical and sports activities
Authors: Яковлев, А.Н.
Яковлева, М.А.
Yakovlev, A.N.
Yakovleva, M.A.
Keywords: рациональное и иррациональное
настоящее
будущее
иллюзорность
юношеский возраст
физическое воспитание
физические качества
физкультурно-спортивная деятельность
rational and irrational
present
future
illusiveness
adolescence
physical education
physical qualities
physical education and sports activities
Issue Date: 2019
Publisher: Алчевск : ДонГТУ
Citation: Яковлев, А.Н. Психолого-педагогическиае аспекты восприятия будущего в юношеском возрасте в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью / А.Н. Яковлев, М.А. Яковлева // Современные проблемы теории, методики физической культуры и спорта : сборник материалов I международной научно-практической конференции, Алчевск, 28 февраля 2019 г. / Донбасский государственный технический университет; под ред. В.В. Патерыкиной. - Алчевск : ДонГТУ, 2019. - С. 67-73.
Abstract: В данной статье авторами рассматриваются психолого-педагогические аспекты рационального и иррационального восприятия будущего в юношеском возрасте в процессе учебной и физкультурно-спортивной деятельности. Мнение ученые в данном направлении исследований не однозначно, не выявлено соотношение вышеназванных понятий в образовательном процессе и системе физического воспитания, где очень важно учитывать интеллектуальный и двигательный потенциал спортсмена, игровое амплуа для успешной жизнедеятельности и расширения его технико-тактического потенциала.
Description: In this article, the authors consider the psychological and pedagogical aspects of rational and irrational perception of the future in adolescence in the process of educational and physical culture and sports activities. The opinion of scientists in this area of research is not unequivocal, there is no correlation between the above concepts in the educational process and the system of physical education, where it is very important to take into account the intellectual and motor potential of an athlete, playing roles for successful life and expanding his technical and tactical potential.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psikhologo-pedagogicheskie_aspekty.pdf5.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.