Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/24839
Title: | Современные факторы развития школьного исторического образования в Республике Беларусь |
Other Titles: | Modern factors of development of school history education in the Republic of Belarus |
Authors: | Панов, С. Panov, S.V. |
Keywords: | школьное историческое образование педагогические, общественно-политические, социокультурные факторы развития school history education pedagogical, socio-political, socio-cultural factors of development |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Панов, С. Современные факторы развития школьного исторического образования в Республике Беларусь / С. Панов // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В.И. Дунай [и др.] ; под ред. Р.Б. Гагуа. – Пинск : ПолесГУ, 2022. – Вып. 6. – С. 104-107. |
Abstract: | В статье рассматривается многофакторность в развитии школьного исторического образования в Республике Беларусь. Собственно педагогические факторы представлены трансформациями в целеполагании и содержании образования. Общественно-политические факторы опосредованы оформлением государственной исторической политики. Социокультурные факторы раскрываются через понимание образования как социального института. |
Description: | The article discusses the multifactorial in the development of school history education in the Republic of Belarus. Actually, pedagogical factors are represented by transformations in the goal-setting and content of education. Socio-political factors are mediated by the formulation of the state historical policy. Sociocultural factors are revealed through the understanding of education as a social institution. |
Appears in Collections: | 2022 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sovremennye_faktory.pdf | 374.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.