Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/24839
Title: Современные факторы развития школьного исторического образования в Республике Беларусь
Other Titles: Modern factors of development of school history education in the Republic of Belarus
Authors: Панов, С.
Panov, S.V.
Keywords: школьное историческое образование
педагогические, общественно-политические, социокультурные факторы развития
school history education
pedagogical, socio-political, socio-cultural factors of development
Issue Date: 2022
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Панов, С. Современные факторы развития школьного исторического образования в Республике Беларусь / С. Панов // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В.И. Дунай [и др.] ; под ред. Р.Б. Гагуа. – Пинск : ПолесГУ, 2022. – Вып. 6. – С. 104-107.
Abstract: В статье рассматривается многофакторность в развитии школьного исторического образования в Республике Беларусь. Собственно педагогические факторы представлены трансформациями в целеполагании и содержании образования. Общественно-политические факторы опосредованы оформлением государственной исторической политики. Социокультурные факторы раскрываются через понимание образования как социального института.
Description: The article discusses the multifactorial in the development of school history education in the Republic of Belarus. Actually, pedagogical factors are represented by transformations in the goal-setting and content of education. Socio-political factors are mediated by the formulation of the state historical policy. Sociocultural factors are revealed through the understanding of education as a social institution.
Appears in Collections:2022 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sovremennye_faktory.pdf374.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.