Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/27094
Title: | Психологические особенности учебной мотивации студентов |
Authors: | Шульга, М.Л. |
Keywords: | учебная деятельность мотивационная сфера познавательная активность мотивация достижения educational activity motivational sphere achievement motivation |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Переяслав |
Citation: | Шульга, М. Психологические особенности учебной мотивации студентов / М. Шульга // Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 31 березня 2020 року: збірник наукових праць / ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, Рада молодих учених університету; головний редактор: Коцур В.П. – Переяслав, 2020. – Вип. 57. – С. 300-302. |
Abstract: | В статье анализируются факторы, способствующие эффективной учебной деятельности, психолого-педагогические условия формирования мотивации достижения у студентов. Полученные данные могут быть использованы для оптимизации процесса обучения, создания основы для подготовки программ психолого-педагогической помощи студентам, испытывающим проблемы в учебной деятельности. |
Description: | The article analyzes the factors that contribute to effective educational activities, psychological and pedagogical conditions for the formation of achievement motivation among students. The obtained data can be used to optimize the process of education, to create the basis for the preparation of programs of psychological-pedagogical assistance to students experiencing problems in educational activity. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Psikhologicheskie_osobennosti.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.