Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/27726
Title: Определение результатов обучения истории на основе компетентностного подхода к подготовке выпускника
Other Titles: Determination of results of study of history based on competence approach for training of graduates
Authors: Ярошевич, Л.А.
Yarоshevich, L.А.
Keywords: история
компетентностный подход
результаты обучения
параметры оценивания
history
competence approach
results of study
parameters of assessment
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Ярошевич, Л.А. Определение результатов обучения истории на основе компетентностного подхода к подготовке выпускника / Л.А. Ярошевич // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки: в 2 ч. : сборник научных статей / редкол.: В.А. Гайсёнок [и др.]. – Минск : РИВШ, 2016. – Вып. 16, ч. 2. – С. 439-444.
Abstract: В статье рассматриваются компоненты оценивания результатов обучения истории с учетом реализации компетентностного подхода в обучении. Предлагаются методические условия для качественного оценивания результатов учебно-познавательной деятельности выпускников.
Description: This article discusses the components of assessment of results of study of history according to the implementation of the competence approach in teaching. The authors proposed methodical conditions for the qualitative assessment of the results of educational and cognitive activity of graduates.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Opredelenie_rezul'tatov.pdf520.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.